Siirry suoraan sisältöön

Trendit ja raaka-aineet – vahvuudet kosmetiikan markkinoinnin taustalla (5 op)

Toteutuksen tunnus: KY00BS04-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
20.05.2024 - 26.05.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
12.09.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Verkkokampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 30
Koulutus
Laurea täydentävä osaaminen, yamk-tutkinto (TYJ), Yhteiset opinnot
Opettajat
Satu Vuorela
Auli Hietanen
Jussi Järvi
Vastuuopettaja
Auli Hietanen
Ryhmät
TYJ24SJ
Täydentävä osaaminen (yamk-tutkinto), S24, yhteiset opinnot
Opintojakso
KY00BS04

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- analysoida kosmetiikkamainontaa mielikuva-analyysin ja vaikuttavien raaka-aineiden analyysin kautta
- perehtyä kosmetiikkamarkkinoinnin trendeihin ja arvoihin.
- selvittää kirjallisuuteen perustuen kosmetiikan raaka-aineiden vaikutuksia ja vaikutusmahdollisuuksia
- analysoida raaka-aineiden markkinointiväittämiä ja perustella ne tutkimustietoon tukeutuen.

Aika ja paikka

Kontaktikerrat pidetään verkossa Zoom-ohjelmalla.
12.9. klo 13-16
2.10. klo 13-16
27.11. klo 9-12
5.12. klo 9-12

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali ilmoitetaan opintojakson Canvas-alustalla ja lähiopetuspäivien aikana.

Toteutustapa

Opintojakso toteutetaan monimuoto-opintoina. Luennot pidetään Zoomissa erillisen aikataulun mukaan.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Toteutuksen ajantasaiset kontaktit löytyvät Pakista. Opintojakson esityskerroilla on pakollinen läsnäolo ja niiltä poissaoleminen laskee arvosanaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa Linkistä.

Opintojakson osan arvosanaa ei voi korottaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Sisältö ja sen jaksotus

- Kosmetiikkamainonnan analysointi perustuen mielikuva-analyysiin ja vaikuttaviin raaka-aineisiin
- Kosmetiikkamarkkinoinnin trendit ja arvot.
- Kirjallisuuteen perustuva selvitys kosmetiikan raaka-aineiden vaikutuksista
- Raaka-aineiden markkinointiväittämien analysointi ja perustelu tutkimustietoon tukeutuen.

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Opintojaksolla tutkitaan, miten elintarviketeollisuuden sivuvirtoja voidaan käyttää kosmetiikan raaka-aineina ja kehitetään niiden pohjalta ideoita kosmetiikkatuotteeksi. Lisäksi suunnitellaan uuden kosmetiikkatuotteen monikanavaista lanseerausmarkkinointia.

Siirry alkuun