Skip to main content

Trends and Raw Materials – Strengths on the Background of Cosmetics Marketing (5 cr)

Code: KY00BS04-3006

General information


Enrollment
20.05.2024 - 26.05.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.09.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual proportion
3 cr
RDI proportion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
Complementary competence, Master’s studies (TYJ), Generic Studies
Teachers
Satu Vuorela
Auli Hietanen
Jussi Järvi
Teacher in charge
Auli Hietanen
Groups
TYJ24SJ
Täydentävä osaaminen (yamk-tutkinto), S24, yhteiset opinnot
Study unit
KY00BS04

Learning outcomes

Student is able to:
- analyze cosmetic advertising through the lenses of perceptive analysis and the evaluation of key active ingredients.
- investigate current trends and values in cosmetic marketing.
- examine the effects and potential of cosmetic raw materials, supported by literature-based evidence.
- critically assess marketing claims related to raw ingredients and substantiate them with research-based evidence

Location and time

Kontaktikerrat pidetään verkossa Zoom-ohjelmalla.
12.9. klo 13-16
2.10. klo 13-16
27.11. klo 9-12
5.12. klo 9-12

Materials

Oppimateriaali ilmoitetaan opintojakson Canvas-alustalla ja lähiopetuspäivien aikana.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan monimuoto-opintoina. Luennot pidetään Zoomissa erillisen aikataulun mukaan.

Exam schedules

Toteutuksen ajantasaiset kontaktit löytyvät Pakista. Opintojakson esityskerroilla on pakollinen läsnäolo ja niiltä poissaoleminen laskee arvosanaa.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa Linkistä.

Opintojakson osan arvosanaa ei voi korottaa.

Student workload

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Content scheduling

- Kosmetiikkamainonnan analysointi perustuen mielikuva-analyysiin ja vaikuttaviin raaka-aineisiin
- Kosmetiikkamarkkinoinnin trendit ja arvot.
- Kirjallisuuteen perustuva selvitys kosmetiikan raaka-aineiden vaikutuksista
- Raaka-aineiden markkinointiväittämien analysointi ja perustelu tutkimustietoon tukeutuen.

Evaluation scale

H-5

Further information

Opintojaksolla tutkitaan, miten elintarviketeollisuuden sivuvirtoja voidaan käyttää kosmetiikan raaka-aineina ja kehitetään niiden pohjalta ideoita kosmetiikkatuotteeksi. Lisäksi suunnitellaan uuden kosmetiikkatuotteen monikanavaista lanseerausmarkkinointia.

Go back to top of page