Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteet (10 op)

Toteutuksen tunnus: HL00BQ78-3064

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
20.05.2024 - 26.05.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.09.2024 - 15.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
7 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
Liiketalouden koulutus (HLA2), Laurea Leppävaara
Opettajat
Eeva Miettinen
Tomas Illman
Vastuuopettaja
Eeva Miettinen
Ryhmät
HLA224SA
Liiketalouden koulutus, digitaalinen markkinointi, monimuotototeutus, S24, Leppävaara
Opintojakso
HL00BQ78

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja vastuullisesti*
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- tehdä markkinoinnin kehittämisprojektin**

*Tarkennus "vastuullisesti" astuu voimaan 1.8.2024.
** Tavoitteen lopusta on on jätetty pois tarkenne "tiimissä". Muutos astuu voimaan 1.8.2024.

Aika ja paikka

Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.

Lähiopetuspäivät Leppävaaran kampuksella ilmoitetun aikataulun mukaisesti (pakki). Lähiopetuspäiviin tulee osallistua. Oppimisympäristönä käytämme Canvas -alustaa

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintojaksossa käytettävä kirjallisuus on nähtävissä opintojakson työtilassa.

Toteutustapa

Opintojakso toteutetaan monimuoto-opetuksena Leppävaaran kampuksella. Orientaatio 2.9 on zoomissa, orientaatiosta ei tule tallennetta. Canvas -työtila avautuu opiskelijoille orientaatiota edeltävällä viikolla.

Kampuksella toteutettavien lähipäivien lisäksi opiskelijat ja opiskelijatiimit toimivat itsenäisesti verkossa / tapaamisin. Lähiopetuspäiviin tulee sitoutua.

Opintojaksossa on kolme osa-aluetta; Myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteet, asiakaskokemus sekä havainnointiosio. Opintojaksolla tehdään sekä tiimi- että yksilötehtäviä.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Opintojaksolla tehdään työelämäyhteistyötä; vieraileva luennoitsija ja myyntiprosessin havainnointitehtävä yrityskumppanille.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Tutkintosääntöön (2024) perustuen toteutukselle hyväksytyn opiskelijan edellytetään vahvistavan osallistumisensa osoittamalla aktiivisuutta opinnon alkaessa seuraavalla tavalla:

Aktiivisuuden osoittamiseksi opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Tutkintosäännön (2024) mukaan "opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa." Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.

Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.

Sisältö ja sen jaksotus

Opintojakson 10 opintopistettä jakautuu eri painotusten mukaisesti kolmen eri teeman kesken. Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.

Opintojaksolla tehdään sekä ryhmä- että yksilötehtäviä. Arvosana painottuu seuraavasti:
- ryhmätehtävä 30% (markkinoinnin käsitteet)
-yksilötehtävät 70% (asiakaskokemus ja markkinoinnin analyysi)

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Siirry alkuun