Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin keinot ja menetelmät (5 op)

Toteutuksen tunnus: PK00BV32-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
20.05.2024 - 26.05.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
22.08.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Tikkurila
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Kauneudenhoito- ja kosmetiikka-alan koulutus (PKV2), Laurea Tikkurila
Opettajat
Auli Hietanen
Jussi Järvi
Vastuuopettaja
Auli Hietanen
Ryhmät
PKV224SN
Kauneudenhoito- ja kosmetiikka-alan koulutus, päivätoteutus, S24, Tikkurila
Opintojakso
PK00BV32

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- kuvata trendikäsitteen, hyödyntää trendiennusteita ja yhdistää ne markkinoinnin prosesseihin
- suunnitella ja arvioida markkinoinnin kilpailukeinojen käyttöä yrityksen kokonaisvaltaisessa markkinoinnissa
- määritellä sopivilla kriteereillä markkinoinnin kohderyhmän
- analysoida kuluttajan ostokäyttäytymistä ja siihen vaikuttavia tekijöitä
- tunnistaa erilaisia markkinoinnin menetelmiä
- soveltaa markkinoinnin menetelmiä kosmetiikan markkinointiin

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintojaksolla on käytössä Canvas-työtila, joka aukeaa opintojakson alkaessa. Työtilaan tulee opintojakson suoritukseen liittyvät ohjeet, luentomateriaalit, mahdollinen muu materiaalit ja tehtävät.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Kontaktit pidetään Tikkurilan kampuksella. Tarkista aikataulu ja paikka Tuudosta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Jos sinulla on opintojakson tavoitteisiin liittyvää osaamista (AHOT) tai mahdollisuus hankkia sitä työelämässä (TOPI), ole yhteydessä opintojakson vastuuopettajaan ennen opintojakson alkamista

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä. Eli 5 op on 135 tuntia työtä.

Sisältö ja sen jaksotus

- Opintojaksolla tutustutaan trendikäsitteisiin, niiden vaikutukseen kuluttajakäyttäytymiseen ja markkinoinnin prosesseihin
Lisäksi
- Opitaan markkinoinnin kilpailukeinojen käyttöä yrityksen kokonaisvaltaisessa markkinoinnissa
- määritellään markkinoinnin kohderyhmät
- analysoidaan kuluttajan ostokäyttäytymistä ja siihen vaikuttavia tekijöitä
- tunnistetaan erilaisia markkinoinnin
- sovelletaan markkinoinnin menetelmiä kosmetiikan markkinointiin

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Opintojakson osan arvosanaa ei voi korottaa.

Siirry alkuun