Siirry suoraan sisältöön

Asiakassuhteiden johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: A9126-3026

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
22.05.2023 - 18.08.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.08.2023 - 10.11.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara
Opettajat
Sini Temisevä
Vastuuopettaja
Sini Temisevä
Ryhmät
MLA222SAM
Palveluliiketoiminnan koulutus, monimuotototeutus, S22, Leppävaara
Opintojakso
A9126

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- rakentaa ja kehittää asiakkuussuhteita
- johtaa asiakkuuksien hallintaa

Aika ja paikka

2x lähiopetus Leppävaarassa
2x Zoom -luennot

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Bergström, S. & Leppänen, A. 2015: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing. (soveltuvin osin: ss. 417-451)
Grönroos,C. 2010: Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOYPro. (soveltuvin osin: ss. 46-73, 174-220)

Lisämateriaali:
Hellman, K., Peuhkurinen, E. & Raulas, M. 2005. Asiakasjohtamisen työkirja. Juva: WSOY.
(Gummesson, E. 2004: Suhdemarkkinointi. 4P:stä 30R:ään. Helsinki: Talentum.)

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Asiakkuuksien tarkastelu omien asiakkuuksien sekä töiden kautta.
Mahdollisia vierailijaluentoja.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Lähiopetus 25.8. klo 9.45 -11.45 / Leppävaara 195 + 195A (pakollinen) & 10.11. klo 9.30 - 11.30 / Leppävaara 232 (loppuesitykset)

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Itsenäinen suoritus mahdollinen ja sovittavissa opettajan kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetus ja zoom luennot sekä siihen valmistautuminen 40 h
Yksilötyö 40 h
Asiakasstrategia tehtävä (tiimityö) 30 h
Muut tehtävät (valinnan mukaan yksilö-, pari- tai tiimityö) 25 h

Sisältö ja sen jaksotus

Opintojakson keskeinen sisältö:

•Erilaiset asiakas- ja kumppanuussuhteet
•Asiakassuhdemarkkinointi
•Asiakaslupaus ja arvonluonti
•Asiakkuuden elinkaari
•Asiakkuuksien hallinnan perusprosessit
•Asiakaskannattavuus
•Tulevaisuuden asiakassuhteiden johtaminen

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Kurssin tehtävät ja aikataulu esitellään ensimmäisellä opetuskerralla. Alustana käytetään Canvasia.

Siirry alkuun