Customer Relationship Management (5cr)
Code: A9126-3026
General information
- Enrollment
- 22.05.2023 - 18.08.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 25.08.2023 - 10.11.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual proportion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Sini Temisevä
- Teacher in charge
- Sini Temisevä
- Groups
-
MLA222SAMPalveluliiketoiminnan koulutus, monimuotototeutus, S22, Leppävaara
- Study unit
- A9126
Learning outcomes
The student is able to
- build and develop customer relationships
- manage customer relationships
Time and location
2x lähiopetus Leppävaarassa
2x Zoom -luennot
Learning materials and recommended literature
Bergström, S. & Leppänen, A. 2015: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing. (soveltuvin osin: ss. 417-451)
Grönroos,C. 2010: Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOYPro. (soveltuvin osin: ss. 46-73, 174-220)
Lisämateriaali:
Hellman, K., Peuhkurinen, E. & Raulas, M. 2005. Asiakasjohtamisen työkirja. Juva: WSOY.
(Gummesson, E. 2004: Suhdemarkkinointi. 4P:stä 30R:ään. Helsinki: Talentum.)
Alternative completion methods of implementation
Itsenäinen suoritus mahdollinen ja sovittavissa opettajan kanssa.
Co-operation with working life and/or RDI
Asiakkuuksien tarkastelu omien asiakkuuksien sekä töiden kautta.
Mahdollisia vierailijaluentoja.
Important dates
Lähiopetus 25.8. klo 9.45 -11.45 / Leppävaara 195 + 195A (pakollinen) & 10.11. klo 9.30 - 11.30 / Leppävaara 232 (loppuesitykset)
Student workload
Lähiopetus ja zoom luennot sekä siihen valmistautuminen 40 h
Yksilötyö 40 h
Asiakasstrategia tehtävä (tiimityö) 30 h
Muut tehtävät (valinnan mukaan yksilö-, pari- tai tiimityö) 25 h
Content and scheduling
Opintojakson keskeinen sisältö:
•Erilaiset asiakas- ja kumppanuussuhteet
•Asiakassuhdemarkkinointi
•Asiakaslupaus ja arvonluonti
•Asiakkuuden elinkaari
•Asiakkuuksien hallinnan perusprosessit
•Asiakaskannattavuus
•Tulevaisuuden asiakassuhteiden johtaminen
Further information
Kurssin tehtävät ja aikataulu esitellään ensimmäisellä opetuskerralla. Alustana käytetään Canvasia.
Evaluation scale
H-5