Työyhteisön ja tiimin toiminnan johtaminen (3op)
Toteutuksen tunnus: SH00BT04-3026
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
 - 24.11.2025 - 30.11.2025
 - Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
 
- Ajoitus
 - 01.01.2026 - 31.07.2026
 - Toteutus ei ole vielä alkanut.
 
- Opintopistemäärä
 - 3 op
 
- Lähiosuus
 - 0 op
 
- Virtuaaliosuus
 - 3 op
 
- Toteutustapa
 - Etäopetus
 
- Yksikkö
 - 20 Sosiaali- ja terveysala
 
- Toimipiste
 - Laurea Verkkokampus
 
- Opetuskielet
 - suomi
 
- Paikat
 - 20 - 80
 
- Koulutus
 - Sairaanhoitajakoulutus (SHV2), Laurea Tikkurila
 
- Opettajat
 - Ann-Marie Suvisaari
 
- Vastuuopettaja
 - Ann-Marie Suvisaari
 
- Ryhmät
 - 
                        SHV224KNSairaanhoitajakoulutus, päivätoteutus, K24, Tikkurila
 - 
                        SHB224KASairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, K24, Hyvinkää
 - 
                        SHG224KASairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, K24, Otaniemi
 - 
                        SHB224SA2Sairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, S24, Hyvinkää, ryhmä 2
 - 
                        SHP224KASairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, K24, Porvoo
 - 
                        SHF224KASairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, K24, Lohja
 
- Opintojakso
 - SH00BT04
 
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata tiimin johtamisen hyviä käytäntöjä terveydenhuollon ympäristöissä
- toimia vastuullisesti haasteellisissa työyhteisötilanteissa 
- kuvata terveydenhuollon laadun hallintaa ohjaavat lait ja asetukset sekä informaatio-ohjauksen
- hakea toiminnan laatua kuvaavaa tietoa, käyttää mittareita ja potilasturvallisuusraportteja ja selittää niiden merkityksen päätöksenteon ja johtamisen tukena  
- analysoida terveydenhuollon kustannuksiin vaikuttavia tekijöitä terveydenhuollon toimintaympäristöissä  
- analysoida kestävän kehityksen näkökulmasta keskeisiä tekijöitä ja periaatteita terveydenhuollon toimintaympäristössä
- kuvata, miten sairaanhoitaja voi osallistua hoitotyön laadun varmistamiseen omassa työyhteisössään 
- kuvata oman roolinsa organisaation brändin ja maineen rakentamisessa sekä asiakkaan palvelukokemuksen luomisessa
                    
Arviointiasteikko
H-5