Developing Customer-oriented Business (10 cr)
Code: R0213-HLV1812A
General information
- Enrollment
-
14.05.2018 - 19.08.2018
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
28.08.2018 - 21.12.2018
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 10 cr
- RDI proportion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Learning outcomes
The student is able to
- develop customer-oriented business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- choose the right marketing measures for different target groups
- price products and services
- launch business operations and set up a company
Location and time
Virtuaalinen Optima -toteutus.
Opintojakso alkaa syyskuun puolivälissä Adobe Connect- orientaatiolla loppuen joulukuun puolivälissä.
Opintojakson aikana pidetään yhteensä noin seitsemän virtuaalista tapaamista koko ryhmälle ja tiimeittäin.
Materials
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita (Laureassa kirjana ja e-kirjana)
Sekki, A. (2016). Menesty yrittäjänä: 68 käytännön ohjetta. Helsinki: Talentum Pro.
Perustamisopas aloittelevalle yrittäjälle.
Muu opintojaksolla ilmoitettava valinnainen aineisto.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan virtuaalisesti Optima -työtilassa. Opintojaksolla työkennellään tiimeissä, jotka kehittävät liikeideaansa sekä palveluja tai tuotteita ja niihin liittyvää markkinointia. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektissa tehdään muun muassa seuraavia tehtäviä: toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvasin hyödyntäminen liikeidean kehittämisessä, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi, asiakastarpeiden kartoittaminen ja liikeidean testaus, liiketoimintasuunnitelman laatiminen sekä hinnoittelu ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.
Employer connections
Opintojaksolla kehitetään uutta liikeideaa.
Exam schedules
Moduuli 2 orientaatiopäivä Tikkurilan kampuksella 31.8.
Opintojakson R0213 aloitusinfo verkossa, alustavasti 11.9. klo 17-18.
Myöhemmin täsmennettävät verkkotapaamiset (7kpl) tiistaisin klo 17-18.
Student workload
Opintojaksolla toteutettava projekti on 80% opiskelusta, joten tiimin kesken jaettavat tehtävät tasaavat kuormitusta. Henkilökohtaisesti arvioitavan tehtävän osuus on 20% opintojakson arvioinnista.
Opiskelijat saavat opintojakson aikana sekä kirjallista että suullista palautetta projektin etenemisestä.
Content scheduling
Opintojakson kesto on noin 3 kuukautta, jonka aikana tiimit palauttavat useita osatehtäviä aikataulun mukaan.