Skip to main content

Developing Customer-oriented Business (10 cr)

Code: R0213-HLV1812A

General information


Enrollment
14.05.2018 - 19.08.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.08.2018 - 21.12.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
10 cr
RDI proportion
7 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
Johanna Lunkka
Jukka Rautio
Teacher in charge
Johanna Lunkka
Study unit
R0213

Learning outcomes

The student is able to
- develop customer-oriented business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- choose the right marketing measures for different target groups
- price products and services
- launch business operations and set up a company

Location and time

Virtuaalinen Optima -toteutus.
Opintojakso alkaa syyskuun puolivälissä Adobe Connect- orientaatiolla loppuen joulukuun puolivälissä.
Opintojakson aikana pidetään yhteensä noin seitsemän virtuaalista tapaamista koko ryhmälle ja tiimeittäin.

Materials

Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita (Laureassa kirjana ja e-kirjana)
Sekki, A. (2016). Menesty yrittäjänä: 68 käytännön ohjetta. Helsinki: Talentum Pro.
Perustamisopas aloittelevalle yrittäjälle.
Muu opintojaksolla ilmoitettava valinnainen aineisto.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan virtuaalisesti Optima -työtilassa. Opintojaksolla työkennellään tiimeissä, jotka kehittävät liikeideaansa sekä palveluja tai tuotteita ja niihin liittyvää markkinointia. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektissa tehdään muun muassa seuraavia tehtäviä: toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvasin hyödyntäminen liikeidean kehittämisessä, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi, asiakastarpeiden kartoittaminen ja liikeidean testaus, liiketoimintasuunnitelman laatiminen sekä hinnoittelu ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.

Employer connections

Opintojaksolla kehitetään uutta liikeideaa.

Exam schedules

Moduuli 2 orientaatiopäivä Tikkurilan kampuksella 31.8.
Opintojakson R0213 aloitusinfo verkossa, alustavasti 11.9. klo 17-18.
Myöhemmin täsmennettävät verkkotapaamiset (7kpl) tiistaisin klo 17-18.

Student workload

Opintojaksolla toteutettava projekti on 80% opiskelusta, joten tiimin kesken jaettavat tehtävät tasaavat kuormitusta. Henkilökohtaisesti arvioitavan tehtävän osuus on 20% opintojakson arvioinnista.
Opiskelijat saavat opintojakson aikana sekä kirjallista että suullista palautetta projektin etenemisestä.

Content scheduling

Opintojakson kesto on noin 3 kuukautta, jonka aikana tiimit palauttavat useita osatehtäviä aikataulun mukaan.

Go back to top of page