Developing Customer-oriented Business (10 cr)
Code: R0213-3003
General information
- Enrollment
-
13.05.2019 - 26.05.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
04.09.2019 - 10.12.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- RDI proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLG2), Laurea Otaniemi, Finnish
Learning outcomes
The student is able to
- develop customer-oriented business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- choose the right marketing measures for different target groups
- price products and services
- launch business operations and set up a company
Location and time
Tunnit pidetään viikoittain Otaniemen kampuksella ajalla 4.9. - 5.11.2019.
Materials
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita (Laureassa kirjana ja e-kirjana)
Yrityksen perustamisoppaat.
Ohjaajien luennot.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan Otaniemen kampuksella siten, että aamupäivät on varattu luennoille ja työpajoille, ja iltapäivät itsenäiseen ja ohjattuun tiimityöskentelyyn.
Opintojaksolla kehitetään uutta liikeideaa tiimeissä. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektin aikana tehdään vaiheittain liiketoimintasuunnitelma, johon kuuluu mm. toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvas ja Value Propostion Canvas , markkinointi, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi ja testaus asiakkaiden parissa. Lisäksi tehdään hinnoitteluun, myyntiin ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.
Employer connections
Opintojaksolla kehitetään pääsääntöisesti täysin uutta liikeideaa, mutta opiskelijan on myös mahdollista ehdottaa olemassa olevan yrityksen liikeidean kehittämistä.
Exam schedules
Orientaatio ja tiimit 4.9. klo 9 - 16
Palvelujen kehittäminen 11.9. klo 9 - 16
VPC ja BMC työpaja 18.9. klo 9 - 16
Tuotekonseptit ja hinnoittelu 25.9. klo 9 - 16
Tentti 10.10. klo 9 - 11
BMC ja VPC esittelyt 15.10. klo 9 - 16
Markkinoinnin suunnittelu ja laskelmat 23.10. klo 9 - 16
Klinikka 30.10. klo 9 - 12
Loppuesitykset ja arviointipalaverit tiimeittäin 5.11. klo 9 - 16
Completion alternatives
Osaamisen näyttö.
Student workload
Projektiin liittyviä osatehtäviä palautetaan tiimeittäin keskimäärin kerran viikossa. Tiimisopimuksessa on tärkeää määritellä tasapuoliset vastuut projektin osatehtävistä.
Kalentereihin on viety tiimityöskentelyaikaa valmiiksi, mutta myös omaa työaikaa on hyvä varata joka viikko.
Tentti on henkilökohtainen suoritus, ja varsinainen tenttipäivä on opintojakson puolivälissä. Uusintatenttipäivät ovat marras- ja joulukuussa.
Content scheduling
Tunteja ja tehtävien palautuksia on viikoittain opintojakson aikana. Suurin osa tehtävistä tehdään tiimissä.
Evaluation scale
H-5