Skip to main content

Developing Customer-oriented Business (10 cr)

Code: R0213-3003

General information


Enrollment
13.05.2019 - 26.05.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.09.2019 - 10.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
RDI proportion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Otaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLG2), Laurea Otaniemi, Finnish
Teachers
Johanna Lunkka
Marjo Ruuti
Päivi Williams
Teacher in charge
Marjo Ruuti
Study unit
R0213

Learning outcomes

The student is able to
- develop customer-oriented business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- choose the right marketing measures for different target groups
- price products and services
- launch business operations and set up a company

Location and time

Tunnit pidetään viikoittain Otaniemen kampuksella ajalla 4.9. - 5.11.2019.

Materials

Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita (Laureassa kirjana ja e-kirjana)
Yrityksen perustamisoppaat.
Ohjaajien luennot.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan Otaniemen kampuksella siten, että aamupäivät on varattu luennoille ja työpajoille, ja iltapäivät itsenäiseen ja ohjattuun tiimityöskentelyyn.
Opintojaksolla kehitetään uutta liikeideaa tiimeissä. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektin aikana tehdään vaiheittain liiketoimintasuunnitelma, johon kuuluu mm. toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvas ja Value Propostion Canvas , markkinointi, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi ja testaus asiakkaiden parissa. Lisäksi tehdään hinnoitteluun, myyntiin ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.

Employer connections

Opintojaksolla kehitetään pääsääntöisesti täysin uutta liikeideaa, mutta opiskelijan on myös mahdollista ehdottaa olemassa olevan yrityksen liikeidean kehittämistä.

Exam schedules

Orientaatio ja tiimit 4.9. klo 9 - 16
Palvelujen kehittäminen 11.9. klo 9 - 16
VPC ja BMC työpaja 18.9. klo 9 - 16
Tuotekonseptit ja hinnoittelu 25.9. klo 9 - 16
Tentti 10.10. klo 9 - 11
BMC ja VPC esittelyt 15.10. klo 9 - 16
Markkinoinnin suunnittelu ja laskelmat 23.10. klo 9 - 16
Klinikka 30.10. klo 9 - 12
Loppuesitykset ja arviointipalaverit tiimeittäin 5.11. klo 9 - 16

Completion alternatives

Osaamisen näyttö.

Student workload

Projektiin liittyviä osatehtäviä palautetaan tiimeittäin keskimäärin kerran viikossa. Tiimisopimuksessa on tärkeää määritellä tasapuoliset vastuut projektin osatehtävistä.
Kalentereihin on viety tiimityöskentelyaikaa valmiiksi, mutta myös omaa työaikaa on hyvä varata joka viikko.
Tentti on henkilökohtainen suoritus, ja varsinainen tenttipäivä on opintojakson puolivälissä. Uusintatenttipäivät ovat marras- ja joulukuussa.

Content scheduling

Tunteja ja tehtävien palautuksia on viikoittain opintojakson aikana. Suurin osa tehtävistä tehdään tiimissä.

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page