Professional Development in Practice IV (15 op)
Toteutuksen tunnus: R0198-3021
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
25.11.2019 - 01.12.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 15 op
- Lähiosuus
- 15 op
- TKI-osuus
- 15 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Laurea Tikkurila
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus (SHV2), Laurea Tikkurila
- Opettajat
- Niina Glerean
- Salla Kivelä
- Tinja Kaivolahti
- Eija Okker-Tikkunen
- Johannes Koskinen
- Annikki Päällysaho
- Sanna Soini
- Aila Koivisto
- Riikka Ketonen
- Kati Saarinen
- Vastuuopettaja
- Riikka Ketonen
- Opintojakso
- R0198
Tavoitteet
The student is able to
- plan, implement and evaluate nursing of patients at different life stages
- assess the need for services and care of vulnerable and multicultural patients
- apply client-centred working methods to improve the inclusion, well-being and rehabilitation of clients
- work in a multidisciplinary team and network taking advantage of shared expertise
Aika ja paikka
Osa 1. Aloitus 17.3.2020
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Osa 1.
- Informing Families National Best Practice Guidelines (http://www.informingfamilies.ie/_fileupload/Informing_Families_Guidelines.pd f)
- Muu materiaali tulee Optimaan
- Opiskelijoiden oma tiedonhaku
Toteutustapa
Osa 1: HAAVOITTUVAT ASIAKASRYHMÄT JA PALVELUJEN INTEGROINTI 3 op
- Opettaja Sanna Soini ja Niina Glerean
- LbD - projekti. Integroituu tiiviisti R0196 opintoihin.
Osa 2: KLIININEN HARJOITTELU 11 op
- Vastuuopettaja Riikka Ketonen
- Harjoittelu viikoilla 32-40. Harjoittelun voi halutessaan aloittaa jo aikaisemmin.
Osa 3: ÄITIYSHUOLLON HARJOITTELU 1 op
- Opettaja Sanna Soini
- Toteutuu tiimityöskentelynä, joiden aiheet jaetaan orientaatiotunnilla
- Esityksessä tulee hyödyntää yhteistoiminnallisen oppimisen menetelmiä
- Integroituu tiiviisti R0196 opintoihin
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Osa 1:
- Lbd-aihe: Maahanmuuttajien mielen hyvinvoinnin tukeminen vastaanottokeskuksessa
- LbD-ympäristö:
- Opiskleijat suunnittelevat pienryhmissä teemaan sopivaa ohjelmaa maahanmuuttajille
- Hankesuunnitelman palautus viikkoa ennen omaa toteutusta
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Osa 1.VULNERABLE GROUPS AND SERVICE INTEGRATION 3 gr / HAAVOITTUVAT ASIAKASRYHMÄT JA PALVELUJEN INTEGROINTI 3op
Kurssin aikataulut vahvistetaan kurssin aloituskerralla, johon osallistumalla opiskelija varmistaa osallistuvansa kurssille (kts. tutkintosääntö).
Osa 2. ÄITYSHUOLLONHARJOITTELU 1 op
Aloitus 20.3.2020
Seminaari 23.4.2020
Osa 3. KLIININEN HARJOITTELU 11 op
Harjoitteluinfo 5.5.2020 klo: 8.15-9.45
Harjoitteluympäristöihin liittyvät asiat löytyvät Terveysalan harjoittelukansiosta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osa 3. Äitiyshuollon harjoittelu 1 op voi suorittaa kliinisessä harjoittelussa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Osa 1. 3 op = 81h
Tunnit ja seminaarit 32h
Hankepäivä 8h
Itsenäinen opiskelu 41h
Osa 2. 11 op = 297h
Osa 3. 1 op = 27h
Sisältö ja sen jaksotus
HAAVOITTUVAT ASIAKASRYHMÄT JA PALVELUJEN INTEGROINTI 3op
- Haavoittuvat ja monikulttuuriset asiakkaat ja heidän osallisuuden, toimijuuden ja kuntoutumisen tukemisen menetelmät ja toimintatavat
- Palveluohjaus ja palvelujen integraatio
ÄITIYSHUOLLON HARJOITTELU 1 op
- Äitiyshuollon tavoitteet
- Äitiyshuollon toimintaympäristöt
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty