Siirry suoraan sisältöön

Sosiaalialan asiakastyön menetelmäosaaminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: R0034-SSG1811

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
13.05.2019 - 26.05.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.08.2018 - 21.12.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
7 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Otaniemi
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Fysioterapeuttikoulutus (SFG2), Laurea Otaniemi
Opettajat
Tuula Saarnio
Mirva Alapoikela
Vastuuopettaja
Tuula Saarnio
Opintojakso
R0034

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa ja jäsentää erilaisia asiakastyön teoreettisia työorientaatioita ja työmenetelmiä
- käyttää ja soveltaa sosiaalipedagogisen, sosiokulttuurisen ja psykososiaalisen työn menetelmiä ja välineitä eri elämäntilanteissa olevien yksilöiden, perheiden ja ryhmien tukemisessa
- hallitsee suunnitelmallisen ja tavoitteellisen asiakastyön prosessin sekä osaa arvioida ja dokumentoida asiakastyötä

Aika ja paikka

Syksy 2018 Otaniemen kampuksella.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali koostuu luennoista ja erilaisista kirjallisista lähteistä.

Toteutustapa

Opintojakso koostuu neljästä teemasta:
Teema 1. Perinteet ja teoreettiset suuntaukset; verkkotentti/yksilö 2.5 op (arviointi 0-5)
Teema 2. Työmenetelmiä; Työmenetelmien esittely Learning cafessa /ryhmä 1 op ja Digitarinan tekeminen /yksilö 1 op (arviointi hyv/hyl)
Teema 3. Työmenetelmiä; Esseen kirjoittaminen /ryhmä 3.0 op (arviointi 0-5) ja lukupiirissä työskentely /ryhmä 1 op (arviointi hyv/hyl)
Teema 4. Asiakasprosessi ja dokumentointi; kooste dokumentoinnin haasteista /yksilö 1.5 op (arviointi 0-5)

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Opintojaksoon kuuluu pienimuotoinen projekti työelämän kanssa sosiaalialan työmenetelmiin liittyen.

Kansainvälisyys toteutuksella

Ei ole

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso jakaantuu tasaisesti syyslukaudelle. Työtunteja on 10 op eli 270 tuntia työtä.

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun