Skip to main content

Collaborative gaming and game streaming as game company's marketing channels (15 cr)

Code: PJ00BI69-3001

General information


Enrollment
14.05.2018 - 31.05.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.09.2018 - 21.12.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
15 cr
Local portion
13 cr
Virtual proportion
2 cr
RDI proportion
15 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Hyvinkää
Teaching languages
Finnish
Seats
5 - 5
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Teachers
Heikki Seppälä
Annemari Kuhmonen
Teacher in charge
Annemari Kuhmonen
Scheduling groups
Ensisijainen (Size: 5 . Open UAS : 0.)
Toissijainen (Size: 5 . Open UAS : 0.)
Small groups
Ensisijainen
Toissijainen
Study unit
PJ00BI69

Location and time

Projektitiimin tapaamisajat ja –paikat sovitaan tiimikohtaisesti projektin alkaessa. Projektibriiffistä (eli projektin aloitustapaamisesta) lähetetään ilmoittautuneille erillinen sähköpostikutsu.Ohjaukset aina maanantaisin kello 10.00 - 11.00.

Materials

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Teaching methods

Toteutustapa: Projekti suoritetaan P2P-opiskelijaprojektina yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa.
Projektin sisältö: Oletko kiinnostunut alati muuttuvasta pelialasta? Oletko aktiivinen pelaaja tai pelien seuraaja? Onko striimaus sinulle tuttua? Entäpä Twitch tai tubettaminen? Oletko kiinnostunut luomaan aloitteleville peliyrityksille uudenlaisia keinoja löytää kohderyhmänsä?
Peliala on murroksessa ja kilpailu asiakkaista on kovempaa, joka pakottaa pelitalot löytämään uusia keinoja erottua massasta. Striimaaminen ja yhteisöllinen pelaaminen ovat tulleet yhä tärkeämmiksi kanaviksi pelitalojen tuotteiden näkyvyyden lisäämiseksi, perinteisen markkinoinnin tilalle.
Osaamisen pelimerkit-projekti hakee sosiaalisia, innokkaita, luovia ja uusia asioita nopeasti omaksuvia opiskelijoita, jotka ovat kiinnostuneita oppimaan peliteollisuuden toiminnasta, ansaintamenetelmistä sekä yhteisöllisen pelaamisen hyödyntämisestä markkinointikanavana. Toimisit osana pelitiimiä, jossa pääsisit mm. miettimään miten striimausyhteisö voitaisiin ottaa paremmin huomioon jo peliä kehitettäessä sekä rakentamaan tiiviimpiä verkostoja striimaajien ja pelintekijöiden välille. Tärkeimpänä ominaisuutena sinulla tulee olla kiinnostusta peleihin ja oikea asenne! Hae mukaan pelien mahtavaan maailmaan ja ole osana miettimässä pelialan tulevaisuuden toimntamalleja!
Projektista voi saada pisteitä myös moduuleihin LY, LYK, AM.
Ohjaus ja viestintä: Ohjausajoista ja viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti. Projekti sopii monimuoto-opiskelijoille.
Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, voimme sijoittaa opiskelijan toiseen, samaa moduuliosaamista tuottavaan projektiin.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Student workload

Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.

Go back to top of page