Asiakaslähtöinen kehittäminen:Esri-käyttäjäpäivät -tapahtuman fasilitointi ja markkinointi (10 op)
Toteutuksen tunnus: HL00BU32-3077
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
19.05.2025 - 09.06.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
-
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- 10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
- Toimipiste
- Laurea Hyvinkää
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 5 - 7
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää
- Opettajat
- Aapo Hollanti
- Ryhmät
-
HLB225KALiiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, K25, Hyvinkää
-
HLB225KA2Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, monimuotototeutus, K25, Hyvinkää
- Opintojakso
- HL00BU32
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- kehittää asiakaslähtöisiä ja kestäviä liiketoimintamalleja ja –prosesseja
- kehittää asiakaslähtöisiä tuotteita ja palveluja
- käynnistää liiketoimintaa ja perustaa yrityksen
Aika ja paikka
Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Tietoa Esri Finlandista: https://www.esri.fi/fi-fi/tietoa-meista/esri-finland-yrityksena/intro
Tietoa päämiehestämme ja taustoistamme: https://www.esri.com/en-us/about/about-esri/overview
Tietoa Esri-käyttäjäpäivistä: https://www.esri.fi/fi-fi/esri-kayttajapaivat/intro
Tietoa ArcGIS StoryMaps -sovelluksesta: https://www.esri.com/en-us/arcgis/products/arcgis-storymaps/overview
Toteutustapa
Tässä projektissa opiskelijat osallistuvat Esri Finlandin vuosittaisen käyttäjäpäivien järjestämiseen ja markkinointiin. Esri on kansainvälinen paikkatieto-ohjelmistotalo, jonka ydinosaamista on paikkatieto ja sen hyödyntämiseen käytettävä teknologia. Vuoden 2025 asiakastapahtuma kokoaa yhteen noin 200 osallistujaa Sokos Hotel Presidenttiin Helsinkiin. Opiskelijat pääsevät sekä tukemaan tapahtuman käytännön järjestelyjä, että ideoimaan tapahtuman markkinointia ennen, aikana ja jälkeen tapahtuman.
HUOM! Osa opetuksesta järjestetään Espoon Leppävaaran kampuksella, tai asiakkaan tiloissa Leppävaarassa.
Lähiopetus:
Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö, mutta oppimisen kannalta on tärkeää osallistua kampuksella järjestettävään lähiopetukseen ja -ohjaukseen aikataulun mukaisesti. Opinnossa on pari- tai ryhmätyöskentelyä. Tehtävistä annetaan henkilökohtaista palautetta opettajan toimesta sekä voidaan hyödyntää myös työelämä- ja vertaispalautteenantoa.
Projekti toteutetaan yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa P2P-oppimisympäristössä. Kumppani on Esri Oy..
Tälle toteutukselle ilmoittautuvat opiskelijat kehittävät projektissa tämän opinnon mukaista osaamista.
Lisäksi opiskelijat hankkivat tai ”Johtaminen ja johtajuus” - opinnon mukaisen osaamisen. Mahdollisesta muusta projektin aikana kehitettävästä osaamisesta sovitaan projektin aikana.
Projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.
Projektipäivä on tiistai.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy projektin Teams-työtilasta.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Projektin toimeksiantaja: Esri Oy.
Projektin päätteeksi opiskelijat ovat:
Osallistuneet tapahtuman käytännön järjestelyihin ja oppineet tapahtumatuotannon perusteita.
Tuottaneet markkinointimateriaaleja sosiaaliseen mediaan ja sähköpostikampanjoihin.
Suunnitelleet ja toteuttaneet ArcGIS StoryMaps -sisältöä tapahtuman markkinointiin ja jälkimarkkinointiin.
Kerryttäneet kokemusta asiakaslähtöisestä viestinnästä ja monikanavaisesta markkinoinnista.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Kick-off (pakollinen osallistuminen): Hyvinkään kampus. kutsu lähetetään.
Projektin kick-offiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa.
Projektia ohjataan viikoittain. Osallistuminen opetukseen kampuksilla on välttämätöntä! Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.
Tutkintosäännön (2024) mukaisesti opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija. Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Tutkintosäännön (2024) mukaan opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa. Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.
Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.
Sisältö ja sen jaksotus
Projektin tavoitteet:
Tapahtuman järjestelyt paikan päällä: Avustaminen tapahtuman käytännön järjestelyissä tapahtumapäivinä 1.–2.10.2025. Valokuvaus ja visuaalisen materiaalin tuottaminen tapahtumassa. Tapahtumamarkkinointi ennen tapahtumaa: Sosiaalisen median julkaisujen suunnittelu ja toteutus (visuaalinen ilme, tekstit, julkaisut). Tapahtuman sähköpostimarkkinoinnin tukeminen (mm. kutsujen ja uutiskirjeiden tekstisisällöt).
ArcGIS StoryMaps -tarinakartan luominen tapahtuman esittelysivuksi, joka sisältää mm. tapahtuma-agendan ja muuta hyödyllistä tietoa osallistujille.
Jälkimarkkinointi tapahtuman jälkeen: Tapahtuman jälkimarkkinointisivun tuottaminen ArcGIS StoryMaps -tarinakartalla, sisältäen fiiliskuvat ja tapahtumaraportoinnin.
Sisällön koostaminen ja raportointi tapahtuman onnistumisesta.
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.