Siirry suoraan sisältöön

Vaikuttavat johtamiskäytännöt (5 op)

Toteutuksen tunnus: HY00CB27-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.05.2024 - 26.05.2024

Ajoitus

22.10.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D, Verkkokampus, liko

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

40 - 50

Koulutus

  • Strateginen johtaminen (HYD1), Laurea Verkkokampus

Opettaja

  • Jonna Hjelt

Vastuuopettaja

Jonna Hjelt

Ryhmät

  • HYD124SJ
    Strateginen johtaminen, yamk, S24, Verkkokampus

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- nimetä ja selittää yrityksen/yhdistyksen/kolmannen sektorin päättävien elinten roolin, tehtävät, vastuut ja merkityksen
- arvioida ja analysoida johtamisen tuloksellisuuteen vaikuttavia tekijöitä
- soveltaa tulevaisuussuuntautuneita, vaikuttavia johtamiskäytäntöjä ja perustella niitä tutkimustuloksin

Toteutustapa

Opinto toteutetaan verkkototeutuksena eikä edellytä kampukselle tuloa. Opinto edellyttää aktiivisuutta ja sitoutumista vuorovaikutteiseen opiskeluun. Tehtävissä voidaan hyödyntää myös työelämä- ja vertaispalautteenantoa.

Aika ja paikka

Aloitustapaaminen Zoom tiistaina 22.10.2024 klo 17-19.

Zoom-linkki Canvasissa ja kalenterissa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintojakson oppimateriaalit:

Juuti, P. & Luoma, M. (2022). Strateginen ajattelu ja johtaminen. Matka läpi maailmankuvien. PS-kustannus: Jyväskylä.

Muu materiaali on listattu Canvas-oppimisalustalle (kirjat, videot, artikkelit).

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen)."

Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Työelämäyhteistyö toteutuu tehtävissä.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Opintojakson aloitustapaaminen on tiistaina 22.10.2024 klo 17-19.

Tehtävien palautuksesta sovitaan erikseen.

Kansainvälisyys toteutuksella

Englanninkielistä kirjallisuutta (katso Canvas).

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 opintopistettä = 135 tuntia (1 opintopiste = 27 tuntia työtä)
Opetustunnit
Oppimateriaalin lukeminen
Ryhmätöiden tekeminen
Yksilötöiden tekeminen

Sisältö ja sen jaksotus

Opiskelija osaa:
- nimetä ja selittää yrityksen/yhdistyksen/kolmannen sektorin päättävien elinten roolin, tehtävät, vastuut ja merkityksen
- arvioida ja analysoida johtamisen tuloksellisuuteen vaikuttavia tekijöitä
- soveltaa tulevaisuussuuntautuneita, vaikuttavia johtamiskäytäntöjä ja perustella niitä tutkimustuloksin

Opintojakso koostuu eri moduuleista. Kukin moduuli sisältää tiiviin tietoperustan, ohjeet itsenäiseen opiskeluun. Opintojaksolla on useampia arvioitavia tehtäviä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opinto on vaatimuksiltaan yamk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointikriteerit:

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:

- luoda johdonmukaisen viitekehyksen/tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden. (Tietoperusta)
- ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa, jossa luodaan uutta tietoa ja osaamista sekä soveltaa ja yhdistää eri alojen tietoja. (Ongelmanratkaisu)
- tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti kehittää osaamisalueen toimintaa (Kehittäminen)
- viestiä vakuuttavasti suullisesti ja kirjallisesti sekä alan että alan ulkopuoliselle yleisölle. (Viestintä)

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen. (Tietoperusta)
- käyttää perustellusti asiantuntijuusalueen käsitteitä. (Tietoperusta)
- ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa soveltamalla ja yhdistämällä eri alojen tietoja. (Ongelmanratkaisu)
- luoda tavoitteellisia, perusteltuja kehittämissuunnitelmia ottaen yhteisön huomioon. (Kehittäminen)
- viestiä asiantuntevasti, selkeästi ja johdonmukaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti. (Viestintä)

Tyydyttävän arvosanan 1 tasolla opiskelija osaa:
- hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa laaja-alaisesti. (Tietoperusta)
- käyttää systemaattisesti asiantuntijuusalueen käsitteitä. (Tietoperusta)
- ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa. (Ongelmanratkaisu)
- tunnistaa ja analysoida kehittämiskohteita tietoperustaa hyödyntäen. (Kehittäminen)
- viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti.

Opintojaksolla käytössä olevan piste- ja arvosanataulukon tiedot ovat Canvasin työtilassa.

Hylätty (0)

Ks. yllä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Ks. yllä

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Ks. yllä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Ks. yllä