Markkinointiosaaminen: Uraseurantakyselyn toteutus (10 op)
Toteutuksen tunnus: HL00BU31-3073
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
20.05.2024 - 26.05.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2024 - 20.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Laurea Hyvinkää
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 3 - 7
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää
- Opettajat
- Aapo Hollanti
- Vastuuopettaja
- Aapo Hollanti
- Ryhmät
-
HLB224SALiiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, S24, Hyvinkää
-
HLB224SA2Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, monimuotototeutus, S24, Hyvinkää
- Opintojakso
- HL00BU31
Tavoitteet
opiskelija osaa
- toteuttaa markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti
Aika ja paikka
Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Toteutustapa
Projektissa toteutetaan markkinointitoimenpiteitä valtakunnalliseen Uraseurantakyselyyn. Uraseurantakyselyn puitteissa kaikki Suomen ammattikorkeakoulut ottavat yhteyttä omiin alumneihinsa tutkiakseen alumnien urien kehitymistä. Tällä kertaa tutkimus kohdentuu vuonna 2019 valmistuneisiin (Laurean) alumneihin.
Kyselytutkimuksen toteuttaa ulkopuolinen taho. Opiskelijatiimin vastuulla on tutkimuksen markkinointi, osana laajempaa Laurean markkinointikampanjaa. Projektitiimin keskeinen tehtävä on ottaa yhteyttä Laurean alumneihin puhelimitse.
Kampanjan tulokset raportoidaan suoraan Laurean johtoryhmälle, erikseen järjestettävässä tilaisuudessa.
Opiskelijat kehittävät projeissa myös markkinointikonseptin, joka toisi esiin alumnien uratarinoita. Arvokasta olisi saada tietää, missä muodossa potentiaaliset hakijat ja nykyiset opiskelijat haluaisivat tutustua alumnien tarinoihin (uutiset, videot, podcastit, SoMe), ja mitä he erityisesti haluaisivat kuulla juuri alumneilta. Taustalla voisi olla esimerkiksi vertailutieto muiden korkeakoulujen toteutuksista -yliopistot ja ammattikorkeakoulut, sekä kotimaassa että kansainvälisesti.
Projekti toteutetaan yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa P2P-oppimisympäristössä. Kumppani on Laurea-ammattikorkeakoulu.
Tälle toteutukselle ilmoittautuvat opiskelijat kehittävät projektissa markkinointi-, telemarkkinointi-, sidosryhmäviestintä- ja projektijohtamisen taitoja.
Mahdollisesta muusta projektin aikana kehitettävästä osaamisesta sovitaan projektin aikana.
Projekti soveltuu herinomaisesti myös syventäväksi markkinoinnin projektiksi! Huom. ilmoittautuminen täydentävän osaamisen projektiin: TO00BL02-3020.
Lähiopetus:
Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö, mutta oppimisen kannalta on tärkeää osallistua kampuksella järjestettävään lähiopetukseen ja -ohjaukseen aikataulun mukaisesti. Opinnossa on pari- tai ryhmätyöskentelyä. Tehtävistä annetaan henkilökohtaista palautetta opettajan toimesta sekä voidaan hyödyntää myös työelämä- ja vertaispalautteenantoa.
Tälle toteutukselle ilmoittautuvat opiskelijat kehittävät projektissa tämän opinnon mukaista osaamista.
Lisäksi opiskelijat hankkivat ”Liiketoimintaosaaminen” tai ”Johtaminen ja johtajuus” - opinnon mukaisen osaamisen. Mahdollisesta muusta projektin aikana kehitettävästä osaamisesta sovitaan projektin aikana.
Projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy projektin Teams-työtilasta.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Projektin toimeksiantaja: Laurea
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Kick-off (pakollinen osallistuminen): 5.9. Kellonaika tarkentuu.
Projektin kick-offiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa.
Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.
Tutkintosäännön (2024) mukaisesti opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija. Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Tutkintosäännön (2024) mukaan opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa. Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.
Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.
Sisältö ja sen jaksotus
Projektin tavoitteet:
Uraseurantakyselyn markkinointi Laurean alumneille
Alumnimarkkinoinnin konsepti
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.