Palvelumuotoilun Sprint (4 op)
Toteutuksen tunnus: TO00CA51-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
29.08.2023 - 26.11.2023
Ajoitus
11.09.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
4 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D, Verkkokampus, liko
Toimipiste
Laurea Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 500
Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOY2), Yhteiset opinnot
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
- Essi Tammisto
- Annukka Jussila
- Miia Seppänen
Vastuuopettaja
Annukka Jussila
Ajoitusryhmät
- Avoimen AMK:n opiskelijat 1 (Koko: 400. Avoin AMK: 400.)
Ryhmät
-
TOH223SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S23, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
-
TOY223SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S23, Yhteiset opinnot
Pienryhmät
- Avoimen AMK:n opiskelijat 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa:
- määritellä palvelumuotoilun keskeiset käsitteet
- perustella palvelumuotoilun tuomat hyödyt ja lisäarvon
- toteuttaa palvelumuotoiluprojektin Design Sprint -menetelmää soveltaen
Toteutustapa
Täysin automatisoitu toteutus:
Opinto suoritetaan täysin itsenäisesti määräaikaan mennessä. Opinto edellyttää itseohjautuvuutta. Opinto ei sisällä yhteisiä tapaamisia eikä pari- tai ryhmätyöskentelyä. Opiskelet kokonaisuuden Canvasiin rakennetussa oppimisympäristössä, joka sisältää opiskelumateriaalin ja tehtävät. Tehtävistä ei anneta henkilökohtaista palautetta: palautteen anto perustuu tehtävien oikeellisuuden tarkistamiseen sekä mallivastausten jakamiseen tehtävän palautuksen jälkeen.
Opintojakso suoritetaan itsenäisesti oman aikataulun ja opiskelurytmin mukaisesti Canvas-oppimisympäristössä.
Opinnot suoritetaan 31.12.2023 mennessä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä.” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Opinto on suoritettavissa omaan tahtiin 31.12.2023 mennessä. Suoritusmerkintä kirjataan opintorekisteriin noin kahden viikon kuluessa suoritusmerkintäpyynnön tekemisestä.
Sisältö ja sen jaksotus
SISÄLTÖ:
MODUULI 1 – Palvelumuotoilun perusteet
MODUULI 2 – Design Sprint perusteet
MODUULI 3 – Design Sprint ohjeet ja työkalut
MODUULI 4 – Design Sprint toteutus
OPPIMISTAVOITTEET:
Opiskelija osaa
- määritellä palvelumuotoilun keskeiset käsitteet
- perustella palvelumuotoilun tuomat hyödyt ja lisäarvon
- toteuttaa palvelumuotoiluprojektin Design Sprint -menetelmää soveltaen
Lisätietoja opiskelijoille
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä [esim. Canvasissa tai Teamsissa].
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osaamisen arviointi kohdistuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella (Laurean tutkintosääntö).
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. Ouriginalin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.