Korkeakoulun hakijamarkkinointi (10 op)
Toteutuksen tunnus: HL00BU31-3065
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
-
30.08.2023 - 13.12.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 7 op
- TKI-osuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Laurea Hyvinkää
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 4 - 7
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää
- Opettajat
- Nina Weckman
- Teppo Leppälahti
- Vastuuopettaja
- Teppo Leppälahti
- Ryhmät
-
HLB223SALiiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, S23, Hyvinkää
-
HLB223SA2Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, monimuotototeutus, S23, Hyvinkää
- Opintojakso
- HL00BU31
Tavoitteet
opiskelija osaa
- toteuttaa markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti
Aika ja paikka
-
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Toteutustapa
Projekti toteutetaan yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa P2P-oppimisympäristössä. Kumppani on Laurea-ammattikorkeakoulun C-yksikkö (Hyvinkään, Lohjan ja Porvoon kampukset). Opiskelijatiimi osallistuu marraskuun aikana toteutettaviin markkinointitapahtumiin edellä mainituilla kampuksilla.
Tälle toteutukselle ilmoittautuvat opiskelijat kehittävät projektissa tämän opinnon mukaista osaamista.
Lisäksi opiskelijat hankkivat ”Liiketoimintaosaaminen” - opinnon mukaisen osaamisen. Mahdollisesta muusta projektin aikana kehitettävästä osaamisesta sovitaan projektin aikana.
Tällä toteutussuunnitelmalla kuvatussa projektissa voi toimia myös täydentävää osaamista kartuttava opiskelija (huom. ilmoittautuminen täydentävän osaamisen projektiin).
Projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy projektin Teams-työtilasta.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Projektin toimeksiantaja: Laurea-ammattikorkeakoulun C-yksikkö (Hyvinkään, Lohjan ja Porvoon kampukset).
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa (pre-briiffi).
Projektin aloitusbriiffiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa.
Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.
Kansainvälisyys toteutuksella
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Projektin mitoitus opintopistemäärään ja projektin pituuteen perustuen: 1 op=26,7 h.
Opiskelija käyttää 15 opintopisteen projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.
Sisältö ja sen jaksotus
Projektin tavoitteet:
- toimia C-yksikön hakijamarkkinoinnin tukena, kohderyhmänä alueen toisen asteen oppilaitokset
- suunnitella markkinointiaktiviteetteja ja toimia Hyvinkään, Lohjan ja Porvoon kampusten markkinointitapahtumissa (tapahtumat marraskuussa)
- viestiä tapahtumista eri kanavissa
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.