Siirry suoraan sisältöön

Opiskelijasta asiantuntijaksi (2 op)

Toteutuksen tunnus: SH00BS81-3046

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus

01.08.2024 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Lohja, sote

Toimipiste

Laurea Lohja

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Sairaanhoitajakoulutus (SHF2), Laurea Lohja

Opettaja

  • Liisa Ranta
  • Aila Peippo

Vastuuopettaja

Aila Peippo

Ryhmät

  • SHF224SA
    Sairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, S24, Lohja

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- muodostaa kuvan sairaanhoitajan/terveydenhoitajan asiantuntijuudesta ja osaamisesta
- soveltaa erilaisia opiskelutapoja ja suunnitella opintojensa etenemistä henkilökohtaisten tavoitteidensa suunnassa
- arvioida omia vahvuuksiaan ja kehittymisen kohteitaan opiskelun ja tulevan ammattinsa näkökulmasta
- arvioida ohjauksen ja tuen tarpeensa ja hakea tukea opinnoissaan
- soveltaa toimivan työyhteisön hyviä käytäntöjä työ- ja opiskeluympäristöissä
- puuttua epäammattimaiseen ja -eettiseen toimintaan työ- ja opiskeluympäristössä

Toteutustapa

Monimuotototeutus:

Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö. Opinnolla on aikataulutettua opetusta tai ohjausta sekä kampuksella että etänä. Etäopetusta ei tallenneta. Opinnossa on pari- tai ryhmätyöskentelyä. Tehtävistä annetaan henkilökohtaista palautetta opettajan toimesta.

Opintojakson aikana orientoidut opintojesi sisältöihin, tutkintorakenteeseen ja suunnittelet opintojesi etenemistä. Tämän lisäksi tunnistat omia vahvuuksiasi, kehittämisen kohteita ja omaa tapaasi opiskella. Opintojakson aikana käyt läpi myös hyvinvointiisi vaikuttavia tekijöitä.
Opintojakso koostuu kahdesta osiosta:
Opintojakson ensimmäisen osion (1 op, syksy 2024) suoritus alkaa ennakkotehtävällä, jonka teet opintojen alkaessa. Lisäksi osioon kuuluu ryhmätapaamisia ja HOPS-keskustelu, johon valmistaudut annettujen ohjeiden mukaisesti. Ensimmäisen osion aikana teet opiskelusuunnitelmasi, jota päivität opintojen edetessä.
Opintojakson toinen osio (1 op, kevät 2025) muodostuu erillisestä tehtävästä, johon on ohjeistus Canvas-työtilassa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oheismateriaalista on koottu vinkit opintojakson Canvas-työtilaan.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Alumni ja muu työelämäyhteistyö

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Ryhmätapaamiset lukujärjestyksen mukaan ja henkilökohtaiset HOPS –keskustelut lukukausittain joko kampuksella tai etänä sopimuksen mukaan.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Arvio työtuntien jakautumisesta opintojaksolla (yht. 54h):
- Ryhmätapaamiset 12h
- Ennakkotehtävä, opiskelusuunnitelma ja HOPS-keskustelut valmistautumisineen 15 h
- Toisen osion tehtävä 27 h

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen arviointi kohdistuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella (Laurean tutkintosääntö).

Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty. Hyväksytty suoritus edellyttää ryhmätapaamisiin ja HOPS-keskusteluihin osallistumista, tehtävien tekemistä sekä valinnaisen osion suorittamista.

Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytyksi opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä tai tenttejä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. Hylätyn tentin tai muun suorituksen voi uusia kaksi kertaa. Varsinaiseen tenttiin osallistumatta jättäminen lasketaan yhdeksi suorituskerraksi. (Laurean tutkintosääntö.)

Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. Urgundin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.

Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty. Hyväksytty suoritus edellyttää ryhmätapaamisiin ja HOPS-keskusteluihin osallistumista sekä tehtävien tekemistä.