Professional Development in Practice in Public Health Nursing 3. Public Health Nursing with School-aged Children and Students (6 cr)
Code: ST00CA27-3001
General information
- Enrollment
-
20.05.2024 - 26.05.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 6 cr
- Local portion
- 6 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Terveydenhoitajakoulutus (STV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
- Teachers
- Irene Latva-Korpela
- Tiina Leino
- Riikka Ketonen
- Johanna Saastamoinen
- Teacher in charge
- Irene Latva-Korpela
- Groups
-
STV224SAMTerveydenhoitajakoulutus, verkko-opinnot, S24, Tikkurila
- Study unit
- ST00CA27
Learning outcomes
The student is able to
- plan, implement and evaluate public health nursing in school and student health care
- independently carry out various health examinations and screenings of schoolchildren and/or students and assess the need for treatment, following ethical principles
- assess the comprehensive growth, development, study ability and family situation of a child and young person of school age
- support the growth and development of schoolchildren and cooperate with parents
- assess and support the well-being of schoolchildren and/or students
- guide and support schoolchildren and students in self-care, health habits and lifestyle changes using resource-based methods both individually and in groups
- promote the sexual and mental health of schoolchildren and/or students
- examine and evaluate the posture of school-age children
- guide and vaccinate school-age children and students
- make use of electronic services and different forms of guidance
- record data appropriately
- participate in multidisciplinary network-based work and different pupil welfare tasks, taking professional ethics into account
- assess the health and safety of a school and/or study environment
- operate in a culturally sensitive manner
- promote the achievement of sustainable development goals through their actions
- assess their own competence and develop their own activities
Content
Harjoittelun teema: Eri-ikäiset kouluikäiset, opiskelijat
Harjoittelun LbD-tehtävä: Mielenterveyden edistämisen tehtävä tai ryhmänohjaus
Materials
[Merkitse tähän tiedot käytettävistä kirjoista tai artikkeleista.
Ota hyvissä ajoin yhteyttä Laurea-kirjastoon ja kerro, mille opintojaksolle kirjoja tarvitaan ja kuinka paljon opiskelijoita on. Kirjasto voi auttaa myös sopivan tietoperustan etsimisessä.]
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
[Kerro tässä esim. lyhyesti ohjauksesta harjoittelupaikalla sekä harjoittelupaikalla tehtävästä kehittämistyöstä.]
Exam schedules
[Mikäli opinnolla edellytetään pakollista läsnäoloa, on se kirjattava ja perusteltava opinnon toteutussuunnitelmassa (Laurean tutkintosääntö 18 §). Kerro harjoittelun ajankohdasta sekä tehtävien palautuksesta. Kerro harjoittelun ajankohdasta sekä tehtävien palautuksesta. Mikäli toteutukselle on tehty aikataulu, se näkyy opiskelijalle Pakissa suoraan toteutuksen varauksina, joten näitä tietoja ei tarvitse tässä kentässä toistaa.]
International connections
Harjoittelu on mahdollista suorittaa myös ulkomailla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Completion alternatives
[Jätä alla oleva teksti paikoilleen tai täsmennä sitä kertoen vaihtoehtoisista suoritustavoista harjoittelussa.]
Tutkintosäännön (2024) mukaan "opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa." Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.
Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.
Student workload
[Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Voit arvioida opiskelijan ajankäyttöä eri kokonaisuuksissa/tehtävissä. Kuormittavuuden laskemiseen löydät työvälineen Pepin opettajan työpöydän valikosta ”Toteutukset”.]
Content scheduling
[Käytä vain tarvittaessa.]
Evaluation scale
Approved/Failed
Further information
Osallistumisen edellytyksenä on aina, että opetussuunnitelman mukaiset mahdolliset osaamisedeltävyydet (edeltävä opinto tai vastaava osaaminen) täyttyvät. Opiskelija vastaa itse edeltävyysehtojen huomioimisesta. [Mikäli sellaisia osaamisedeltävyyksiä on, joita ei ole opinnon tiedoissa mainittu, kuvaa ne tähän.]