Evaluating the Need for Treatment and Utilising Digital Services at a Nurse's Reception (4 op)
Toteutuksen tunnus: SN00BS43-3004
Toteutuksen perustiedot
Ajoitus
23.02.2024 - 21.05.2024
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Laurea Tikkurila, sote
Toimipiste
Laurea Tikkurila
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Degree Programme in Nursing (SNV), Laurea Tikkurila
Opettaja
- Pamela Jokisalo
- Mia Poikolainen
- Kirsi Tulus
Vastuuopettaja
Kirsi Tulus
Ryhmät
-
SNV222SN2Degree Programme in Nursing, daytime studies, S22, Tikkurila, group 2
Osaamistavoitteet
The student is able to
- describe the principles of reliably assessing the need for care at a nurse's reception
- describe and justify clinical research and data collection methods in assessing the care needs of clients of different ages
- describe the principles of recommending further treatment so that the patient can receive help in a timely and effortless manner
- apply their knowledge of the safe implementation of minor procedures in an out-patient clinic
- assess and compare the suitability of electronic services and digital solutions from the perspective of different user groups
- use and utilise electronic services, digital solutions and remote technology in client care and to support decision-making
- plan successful online interactions and service situations and digital care paths using different applications and environments
- guide clients with self-care and as users of digital services, as producers and holders of their health data
- plan, implement and evaluate group guidance together with clients and other operators
- utilise evidence-based information and recommendations in their work at a nurse’s reception
Toteutustapa
The student is able to
- describe the principles of reliably assessing the need for care at a nurse's reception
- describe and justify clinical research and data collection methods in assessing the care needs of clients of different ages
- describe the principles of recommending further treatment so that the patient can receive help in a timely and effortless manner
- apply their knowledge of the safe implementation of minor procedures in an out-patient clinic
- assess and compare the suitability of electronic services and digital solutions from the perspective of different user groups
- use and utilise electronic services, digital solutions and remote technology in client care and to support decision-making
- plan successful online interactions and service situations and digital care paths using different applications and environments
- guide clients with self-care and as users of digital services, as producers and holders of their health data
- plan, implement and evaluate group guidance together with clients and other operators
- utilise evidence-based information and recommendations in their work at a nurse’s reception
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Will be provided in Canvas
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yle sh koe
Luennot
Työpaja
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Numeerinen arviointi 1-5, taso 2
Vaatimustaso II arvioinnin osaalueet
Ammatillinen tietoperusta, tiedonhaku ja raportointi
Ammatillinen toiminta ja työelämän kehittäminen
Arvioidaan soveltuvin osin: ryhmätyötaidot, johtaminen ja vastuullisuus
5
Osaa analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa
arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita
arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä
3
Osaa arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla
esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta
edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
HYV/1
Osaa käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
raportoida ja viestiä ammattimaisesti
toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin