Urheiluakatemian brändin nykytilatutkimus ja vastuullisuusviestinnän kehittäminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: HL00BU31-3021
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
28.11.2022 - 04.12.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
16.01.2023 - 15.05.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Laurea Hyvinkää
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 4 - 7
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää
- Opettajat
- Tero Uusitalo
- Vastuuopettaja
- Tero Uusitalo
- Ryhmät
-
HLB223KNLiiketalouden koulutus, projektijohtaminen, päivätoteutus, K23, Hyvinkää
-
HLB223KALiiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, K23, Hyvinkää
- Opintojakso
- HL00BU31
Tavoitteet
opiskelija osaa
- toteuttaa markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti
Aika ja paikka
-
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Toteutustapa
Urheiluakatemian (URHEA) brändin nykytilatutkimus ja vastuullisuusviestinnän kehittäminen. Projektissa tutkitaan URHEAn brändiä ja vastuullisuuden tunnettuutta eri kohderyhmissä. Tutkimuksen pohjalta laaditaan vastuullisuusviestinnän ja brändin kehityssuunnitelma.
P2P.projekti, yhteistyöumppani on Urheiluakatemia URHEA. https://urhea.fi/
URHEA-akatemiatoiminta on toiminut 20 vuotta. URHEAn toiminnan piirissä on 6000 urheilijaa. URHEA-verkosto koostuu oppilaitoksista, urheiluseuroista, kunnista ja urheiluopistoista.
Avainsanat; Urheilumarkkinointi, brändi, tunnettuus, vastuullisuuviestintä, sähköinen tutkimuskysely
Tälle toteutukselle ilmoittautuvat opiskelijat kehittävät projektissa tämän opinnon mukaista osaamista.
Lisäksi opiskelijat hankkivat ”Liiketoimintaosaaminen” opinnon mukaisen osaamisen. Mahdollisesta muusta projektin aikana kehitettävästä osaamisesta sovitaan projektin aikana.
Tällä toteutussuunnitelmalla kuvatussa projektissa voi toimia myös täydentävää osaamista kartuttava opiskelija (huom. ilmoittautuminen täydentävän osaamisen projektiin).
Asiakkuudet ja markkinointi; Monikanavasinen markkinointiviestintä
Projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy projektin Teams-työtilasta.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Projektin toimeksiantaja: Urheiluakatemia URHEA, https://urhea.fi/
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa (pre-briiffi). PreBriiffi: 18.1.2023 klo 9-12 . Läsnäolo on pakollinen
Briiffi(=toimeksiantajan tapaaminen): 18.1.2023 klo 13.00-14.30. läsnäolo on pakollinen.
Molemmat tapaamiset LIVEnä Hyvinkään kampuksella.
Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.
Kansainvälisyys toteutuksella
Ei kv-yhteyksiä
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija käyttää 15 opintopisteen projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.
Sisältö ja sen jaksotus
Projektin tavoitteet:
- URHEAn brändin nykytilan selvittäminen. Miten brändi tunnetaan sisäisesti? Ulkoisesti?
- URHEAn vastuullisuustoimenpiteiden tunnettuuden selvittäminen
- Urhean vastuullisuusviestinnän suunnitelman laatiminen
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.