Skip to main content

Study Skills and Professional Orientation (2 cr)

Code: YY00BN52-3155

General information


Enrollment
23.05.2022 - 29.05.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.08.2022 - 08.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 46
Degree programmes
Sosionomikoulutus (SSY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Teachers
Kaarina Aho
Eeva Soikkeli
Groups
SSV222SN
Sosionomikoulutus, päivätoteutus, S22, Tikkurila
Study unit
YY00BN52

Learning outcomes

The student is able to
- plan their studies, taking into account prior learning and employment opportunities in the field
- understand the significance of internationality in the job market
- obtain information about opportunities for developing competences
- apply different learning techniques
- assess their personal well-being and its significance for their professional resilience
- assess their need for guidance and support
- identify and evaluate personal strengths and development needs

Location and time

Lähiopetus, HOPS-tapaamiset tuutoropettajan kanssa yksin ja ryhmässä.

Materials

Ohjeistetaan erikseen.

Teaching methods

Opintojaksoon sisältyvät HOPS-keskustelut opettajatuutorin kanssa sekä niihin valmistautuminen ja ryhmätapaamiset lukujärjestyksen mukaisesti. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää omien opintojen suunnittelua ja siihen liittyvien tehtävien tekemistä (lähtötilannekuvaus ja HOPSin laatiminen). Keväällä 2023 opintojakson puitteissa ohjeistetaan erillinen tehtävä.

Exam schedules

Ks. lukujärjestys.

International connections

-

Student workload

Vastaa 2 opintopistettä, jakautuu kahdelle lukukaudelle.

Assessment criteria, approved/failed

Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää osallistumista ryhmätapaamisiin, HOPS-keskusteluita oman tuutoropettajan kanssa sekä opintojakson tehtävien tekemistä.

Content scheduling

Ks. Canvas.

Evaluation scale

Approved/Failed

Go back to top of page