Siirry suoraan sisältöön

Deep Customer Insights Through Ethnographic Research (5 op)

Toteutuksen tunnus: A9302-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
23.05.2022 - 29.05.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
englanti
Paikat
21 - 40
Koulutus
Degree Programme in Service Innovation and Design (HYA2), Laurea Leppävaara
Opettajat
Virpi Kaartti
Taneli Heinonen
Vastuuopettaja
Taneli Heinonen
Opintojakso
A9302

Tavoitteet

The student is able to
- use the ethnographic approach in service development
- apply qualitative research methods
- discover unarticulated customer/user needs and envision the opportunities this opens up
- analyse customer/user experiences across all the touch points of an organisation

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Portigal, Steve. 2013. Interviewing users. How to uncover compelling insights. Brooklyn, New York, USA: Rosenfeld media.
Madsbjerg, C. & Rasmussen, M.B. 2014. The Moment of Clarity: Using the Human Sciences to Solve Your Toughest Business Problems. Chapters 4-5 p. 75-122.
The literature list will be published in more detail in optima.

Toteutustapa

Lectures, group work, individual assignments

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Project work for the case company

Kansainvälisyys toteutuksella

International student group

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 ects = appr. 135 hours
Contact sessions
Reading
Project work

Sisältö ja sen jaksotus

In this study unit there are three contact sessions, pre-assignment and a course assignment which consists of several steps: interviews, observation, analysis, crafting of insights, giving a presentation, reporting and reflecting your learnings. The work is done individually and in small groups.

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun