Customer-Oriented Services (5 cr)
Code: A9125-3020
General information
- Enrollment
-
23.05.2022 - 29.05.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
12.09.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual proportion
- 4 cr
- RDI proportion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Petri Miinalainen
- Heidi Vähänikkilä
- Teacher in charge
- Heidi Vähänikkilä
- Scheduling groups
- Avoin AMK (Size: 5 . Open UAS : 5.)
- Groups
-
MLA222SAMPalveluliiketoiminnan koulutus, monimuotototeutus, S22, Leppävaara
- Small groups
- Pienryhmä 1
- Study unit
- A9125
Learning outcomes
The student is able to
- identify the needs of customers and apply information related to customer behaviour
- present different kinds of services and service concepts
- recognize and describe service processes
- create ideas, plan and develop customer-oriented service products and service concepts by using service design methods
Materials
Perusteoksina opintojaksolla Yrityksen asiakasmarkkinointi (Seija Bergström, Arja Leppänen) sekä Palvelujen johtaminen ja markkinointi (Christian Grönroos). Opiskelijoita kannustetaan etsimään itsenäisesti laajalti aihealueeseen liittyvää lähdemateriaalia (suomi & englanti). Lisäksi opintojakson aikana tehtävissä hyödynnetään kulloinkin ajankohtaista materiaalia, joka tukee opiskelijoiden oppimista.
Teaching methods
Opintojakso tutustuttaa opiskelijan asiakaslähtöisten palveluiden tuottamisen ja kehittämisen maailmaan. Kyseessä ei ole asiakaspalvelukurssi.
Opintojakso toteutetaan pääosin verkossa, opiskelija pystyy työskentelemään joustavasti oman aikataulunsa mukaisesti. Opintojaksoon sisältyy tapaamiset ryhmän kampuspäivillä aikataulun mukaisesti (tapaamisiin voi osallistua myös verkon kautta esim. jos opiskelija asuu kauempana) ja lisäksi opiskelijoilla on mahdollisuus live-Zoom -ohjauksiin aikataulun mukaisesti.
Opintojakson jälkeen opiskelija osaa:
• Tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
• Esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
• Tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
• Ideoida ja suunnitella asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen
Employer connections
Opintojakson aikana toteutettavat tehtävät ovat työelämälähtöisiä, opiskelijat pystyvät näihin hyödyntämään joko omaa työpaikkaansa tai vaihtoehtoisesti tehtäviin voi myös etsiä ulkopuolisen yrityksen.
Completion alternatives
Osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen prosessin mukaisesti. Tarvittaessa ota yhteys ennen opintojakson alkua: heidi.vahanikkila@laurea.fi
Student workload
Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 134 tuntia. Huomattava osa opiskelusta ja oppimisesta tapahtuu itsenäisesti yhteistyössä ryhmäläisten kanssa - oman ajan hallinta tärkeää.
Tehtävät opintojaksolla:
1) Book review -tehtävä, tehdään itsenäisesti, noin 35h, arviointi hyväksytty/täydennettävä
2) Asiakaslähtöistä palvelua etsimässä -ryhmätyö, noin 75h, arviointi 1-5
Ryhmätyössä hyödynnetään vertaiskommentointia, tästä johtuen koko ryhmä ei välttämättä saa samaa arvosanaa.
Evaluation scale
H-5