Developing Customer-oriented Business (10 cr)
Code: R0213-3018
General information
- Enrollment
-
23.11.2020 - 29.11.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
05.02.2021 - 20.05.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 10 cr
- RDI proportion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLD2), Laurea Verkkokampus
Learning outcomes
The student is able to
- develop customer-oriented business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- choose the right marketing measures for different target groups
- price products and services
- launch business operations and set up a company
Location and time
Opintojakso alkaa 5.2 ja päättyy 7.5.
Opintojakso toteutetaan Canvas -oppimisympäristössä.
Verkkototeutus, joka sisältää Zoom verkkotapaamisia sekä tiimityöskentelyä koko opintojakson ajan viikoittain.
ZOOMit: 5.2, 10.2, 26.2, 19.3, 9.4, 7.5. (kts Pakki)
Opintojaksolla tehtävä verkkotentti on auki 15-16.4.
Muut opintojakson aikataulut ovat Canvasissa.
Tehtäväpalausten deadlinet Canvasissa ja Pakissa.
Materials
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita (Laureassa kirjana ja e-kirjana)
Yrityksen perustamisoppaat (Canvas -työtilassa)
Ohjaajien luennot.
Materiaalit on määritelty yksityiskohtaisesti Canvasissa.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan Canvasissa verkkototeutuksena.
Opintojaksolla kehitetään uutta liikeideaa tiimeissä. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektin aikana tehdään vaiheittain liiketoimintasuunnitelma, johon kuuluu mm. toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvas ja Value Proposition Canvas, markkinointi, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi ja testaus asiakkaiden parissa. Lisäksi tehdään hinnoitteluun, myyntiin ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.
Henkilökohtaisena tehtävänä on monivalintatentti verkossa.
Employer connections
Opintojaksolla kehitetään pääsääntöisesti täysin uutta liikeideaa, mutta opiskelijan on myös mahdollista ehdottaa olemassa olevan yrityksen liikeidean kehittämistä.
Exam schedules
Zoom orientaatio 5.2
Zoom 10.2.
Zoom 26.2.
Zoom 19.3.
Zoom 9.4
Verkkotentti auki 14-15.4.
Zoom loppuesitykset 7.5.
Tiimikohtaiset loppuarvioinnit / Zoom ( 1 h /tiimi sovitaan erikseen)
Muu työskentelyaikataulu on Canvasissa.
International connections
-
Completion alternatives
Osaamisen näyttö.
Student workload
Projektiin liittyviä osatehtäviä palautetaan tiimeittäin keskimäärin kerran viikossa. Tiimisopimuksessa on tärkeää määritellä tasapuoliset vastuut projektin osatehtävistä. Työskentelyaikaa tulee varata jokaiselle viikolle.
Tenttiin valmistautumiseen on hyvä varata riittävästi aikaa, sillä lukualue on melko laaja.
Content scheduling
Tunteja ja tehtävien palautuksia on viikoittain opintojakson aikana. Suurin osa tehtävistä tehdään tiimissä.
Evaluation scale
H-5
Further information
-