Skip to main content

Developing Customer-oriented Business (10 cr)

Code: R0213-3018

General information


Enrollment
23.11.2020 - 29.11.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.02.2021 - 20.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
10 cr
RDI proportion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLD2), Laurea Verkkokampus
Teachers
Eeva Miettinen
Johanna Lunkka
Teacher in charge
Eeva Miettinen
Study unit
R0213

Learning outcomes

The student is able to
- develop customer-oriented business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- choose the right marketing measures for different target groups
- price products and services
- launch business operations and set up a company

Location and time

Opintojakso alkaa 5.2 ja päättyy 7.5.
Opintojakso toteutetaan Canvas -oppimisympäristössä.
Verkkototeutus, joka sisältää Zoom verkkotapaamisia sekä tiimityöskentelyä koko opintojakson ajan viikoittain.
ZOOMit: 5.2, 10.2, 26.2, 19.3, 9.4, 7.5. (kts Pakki)
Opintojaksolla tehtävä verkkotentti on auki 15-16.4.
Muut opintojakson aikataulut ovat Canvasissa.
Tehtäväpalausten deadlinet Canvasissa ja Pakissa.

Materials

Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita (Laureassa kirjana ja e-kirjana)
Yrityksen perustamisoppaat (Canvas -työtilassa)
Ohjaajien luennot.
Materiaalit on määritelty yksityiskohtaisesti Canvasissa.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan Canvasissa verkkototeutuksena.

Opintojaksolla kehitetään uutta liikeideaa tiimeissä. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektin aikana tehdään vaiheittain liiketoimintasuunnitelma, johon kuuluu mm. toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvas ja Value Proposition Canvas, markkinointi, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi ja testaus asiakkaiden parissa. Lisäksi tehdään hinnoitteluun, myyntiin ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.

Henkilökohtaisena tehtävänä on monivalintatentti verkossa.

Employer connections

Opintojaksolla kehitetään pääsääntöisesti täysin uutta liikeideaa, mutta opiskelijan on myös mahdollista ehdottaa olemassa olevan yrityksen liikeidean kehittämistä.

Exam schedules

Zoom orientaatio 5.2
Zoom 10.2.
Zoom 26.2.
Zoom 19.3.
Zoom 9.4
Verkkotentti auki 14-15.4.
Zoom loppuesitykset 7.5.
Tiimikohtaiset loppuarvioinnit / Zoom ( 1 h /tiimi sovitaan erikseen)
Muu työskentelyaikataulu on Canvasissa.

International connections

-

Completion alternatives

Osaamisen näyttö.

Student workload

Projektiin liittyviä osatehtäviä palautetaan tiimeittäin keskimäärin kerran viikossa. Tiimisopimuksessa on tärkeää määritellä tasapuoliset vastuut projektin osatehtävistä. Työskentelyaikaa tulee varata jokaiselle viikolle.
Tenttiin valmistautumiseen on hyvä varata riittävästi aikaa, sillä lukualue on melko laaja.

Content scheduling

Tunteja ja tehtävien palautuksia on viikoittain opintojakson aikana. Suurin osa tehtävistä tehdään tiimissä.

Evaluation scale

H-5

Further information

-

Go back to top of page