•   Visionäärinen johtaminen V1456-3004 01.01.2022-31.07.2022  5 op  (HYV222KJ) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija osaa
    - tukea organisaatiota kohti haluttua tulevaisuutta yhteisen, jaetun vision avulla
    - soveltaa visionäärisen johtamisen työkaluja
    - etsiä, omaksua ja soveltaa käytännön esimerkkien ja kotimaisen ja kansainvälisen tutkimuskirjallisuuden tietoa visionäärisen johtamisen tukena

    Vastuuopettaja

    Susanna Kivelä

    Toteutusmuoto

    20% Lähiopetus, 80% Etäopetus

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Opintojakson alussa ja Canvas-oppimisympäristössä ilmoitettava kirjallisuus

    Toteutustapa

    Monimuotototeutus. Verkko-opinnot Optima-alustalla. workshop-työskentely, itsenäinen- ja ryhmätyöskentely sekä kirjallinen raportointi

    Opetuskieli/-kielet
    • suomi
    Ajoitus

    01.01.2022 - 31.07.2022

    Ilmoittautumisaika

    29.11.2021 - 05.12.2021

    Ryhmä(t)
    • HYV222KJ
    Paikkoja

    21 - 40

    Yksikkö

    Korkeakouluyksikkö D /YAMK

    Opettaja(t)

    Susanna Kivelä

    Koulutus

    Tulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta (HYV2), Laurea Tikkurila

    Toimipiste

    Laurea Tikkurila

    T&K osuus

    5 op

    Virtuaaliosuus

    4 op

    Arviointiasteikko

    H-5

    Toteutuksen tärkeät päivät

    Monimuotototeutus:Lähipäivä Tikkurilan Laurea 11.3.2022 klo 9-16.30

    Sisältö ja sen jaksotus

    Lähipäivä Tikkurilan Laurea / Online 27.3.2021 (monimuotototeutus)

    - Visionäärinen johtaminen ja johtajuus
    - Backcasting
    - Roadmap
    - Visionäärisen johtajan ominaisuudet (elämäkerta-analyysi)
    - Soveltava tehtävä

    Aika ja paikka

    Monimuotototeutus:Lähipäivä Tikkurilan Laurea 11.3.2022 klo 9-16.30

    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    Tietoperusta: Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida opintojakson tavoitteista nousevaa tietoa laaja-alaisesti. Käyttää systemaattisesti asiantuntijuusalueen käsitteitä Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa Kehittäminen: Opiskelija osaa tunnistaa ja analysoida kehittämiskohteita tietoperustaa hyödyntäen. Viestintä: Opiskelija osaa viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti

    Hyvä

    Tietoperusta: Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida opintojakson tavoitteita tukevaa tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen. Käyttää perustellusti asiantuntijuusalueen käsitteitä. Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa soveltamalla ja yhdistämällä eri alojen tietoja. Kehittäminen: Opiskelija osaa luoda tavoitteellisia, perusteltuja kehittämissuunnitelmia ottaen yhteisön huomioon. Viestintä: Opiskelija osaa viestiä asiantuntevasti, selkeästi ja johdonmukaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti

    Kiitettävä

    Tietoperusta: Opiskelija osaa luoda opintojakson tavoitteista nousevan johdonmukaisen ja omaa ajattelua sisältävän tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden. Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa, jossa luodaan uutta tietoa ja osaamista sekä soveltaa ja yhdistä eri alojen tietoja. Kehittäminen: Opiskelija osaa tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti kehittää osaamisalueen toimintaa. Viestintä: Opiskelija osaa viestiä vakuuttavasti suullisesti ja kirjallisesti sekä alan- että alan ulkopuoliselle yleisölle.