Tarja Meristö
60% Lähiopetus, 40% Etäopetus
Kirjallisuus Canvas oppimisrympäristössä
Luennot, työpajatyöskentely, itsenäinen työskentely, kirjallisuuteen ja lähdeaineistoon tutustuminen ja kirjallinen raportti
01.01.2021 - 31.07.2021
23.11.2020 - 29.11.2020
Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, liko
Susanna Kivelä, Tarja Meristö, Jukka Laitinen
Tulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta (HYV2), Laurea Tikkurila
Laurea Tikkurila
5 op
2 op
H-5
Opintojakso on integroitu TKI-hankkeeseen.
Tikkurilan Laurea / Online: 13.3; 15.4; 21.5.2021 klo 9.00 - 16.30
Opintokokonaisuuden keskeiset sisältökokonaisuudet ovat:
Mitä tulevaisuudesta voidaan tietää?
-tulevaisuutta koskevan tiedon luonteesta ja tiedonkeruumenetelmistä
Mitkä ovat tulevaisuuden mahdolliset maailmat?
-tulevaisuuden skenaarioista ja vaihtoehtoisten tulevaisuuksien rakentamismenetelmistä
Miten tulevaisuuden ennakointia voidaan hyödyntää päätöksenteossa?
-strategiatyön uudet ulottuvuudet ja työmenetelmät
Tikkurilan Laurea / Online: 13.3; 15.4; 21.5.2021 klo 9.00 - 16.30
Tietoperusta: Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida opintojakson tavoitteista nousevaa tietoa laaja-alaisesti. Käyttää systemaattisesti asiantuntijuusalueen käsitteitä Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa Kehittäminen: Opiskelija osaa tunnistaa ja analysoida kehittämiskohteita tietoperustaa hyödyntäen. Viestintä: Opiskelija osaa viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti
Tietoperusta: Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida opintojakson tavoitteita tukevaa tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen. Käyttää perustellusti asiantuntijuusalueen käsitteitä. Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa soveltamalla ja yhdistämällä eri alojen tietoja. Kehittäminen: Opiskelija osaa luoda tavoitteellisia, perusteltuja kehittämissuunnitelmia ottaen yhteisön huomioon. Viestintä: Opiskelija osaa viestiä asiantuntevasti, selkeästi ja johdonmukaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti
Tietoperusta: Opiskelija osaa luoda opintojakson tavoitteista nousevan johdonmukaisen ja omaa ajattelua sisältävän tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden. Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa, jossa luodaan uutta tietoa ja osaamista sekä soveltaa ja yhdistä eri alojen tietoja. Kehittäminen: Opiskelija osaa tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti kehittää osaamisalueen toimintaa. Viestintä: Opiskelija osaa viestiä vakuuttavasti suullisesti ja kirjallisesti sekä alan- että alan ulkopuoliselle yleisölle.