•   Kehittyvät kumppanuudet ja liiketoimintamallit V1452-3004 01.01.2022-31.07.2022  5 op  (HYV222KJ) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija osaa
    - tunnistaa liiketoimintamalleja, kumppanuuksia, verkkoja ja verkostoja muokkaavat muutosvoimat, haasteet ja mahdollisuudet
    - tukea organisaatioita liiketoimintamalleihin ja kumppanuuksiin liittyvissä muutosprosesseissa
    - hakea ja omaksua kumppanuuksiin ja liiketoimintamalleihin liittyvä kotimaista ja kansainvälistä tutkimustietoa ja soveltaa sitä liiketoiminnan kehittämisessä ja liiketoiminnan arjen prosessien tukena

    Vastuuopettaja

    Otto Mäkelä

    Toteutusmuoto

    60% Lähiopetus, 40% Etäopetus

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Kirjallisuus Canvas-oppimisympäristössä

    Toteutustapa

    Lähiopetus, OnLine-opsetus, workshoptyöskentely, liiketoimintamallituotos sekä kirjallinen raportti

    Opetuskieli/-kielet
    • suomi
    Ajoitus

    01.01.2022 - 31.07.2022

    Ilmoittautumisaika

    29.11.2021 - 05.12.2021

    Ryhmä(t)
    • HYV222KJ
    Paikkoja

    21 - 40

    Yksikkö

    Korkeakouluyksikkö D /YAMK

    Opettaja(t)

    Otto Mäkelä, Susanna Kivelä

    Koulutus

    Tulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta (HYV2), Laurea Tikkurila

    Toimipiste

    Laurea Tikkurila

    T&K osuus

    5 op

    Virtuaaliosuus

    2 op

    Arviointiasteikko

    H-5

    Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

    Työelämän soveltava tehtävä.

    Toteutuksen tärkeät päivät

    Lähipäivät Tikkurilan Laureassa / Online: 11.2; 9.4; 12.5.2022

    Sisältö ja sen jaksotus

    Ensimmäinen lähipäivä
    -Verkostot ja kumppanuudet
    -Muutosajurit: digitalisaatio, & kiertotalous

    Toinen lähipäivä
    -Kumppanuudet ja liiketoimintamalliajattelu

    Kolmas lähipäivä
    -Liiketoimintamalliajattelu ja jaksotehtävän sparraus

    Aika ja paikka

    Tikkurilan Laurea / OnLine: 11.2; 9.4; 12.5.2022 klo 9 - 16.30

    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    Tietoperusta: Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida opintojakson tavoitteista nousevaa tietoa laaja-alaisesti. Käyttää systemaattisesti asiantuntijuusalueen käsitteitä Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa Kehittäminen: Opiskelija osaa tunnistaa ja analysoida kehittämiskohteita tietoperustaa hyödyntäen. Viestintä: Opiskelija osaa viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti

    Hyvä

    Tietoperusta: Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida opintojakson tavoitteita tukevaa tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen. Käyttää perustellusti asiantuntijuusalueen käsitteitä. Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa soveltamalla ja yhdistämällä eri alojen tietoja. Kehittäminen: Opiskelija osaa luoda tavoitteellisia, perusteltuja kehittämissuunnitelmia ottaen yhteisön huomioon. Viestintä: Opiskelija osaa viestiä asiantuntevasti, selkeästi ja johdonmukaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti

    Kiitettävä

    Tietoperusta: Opiskelija osaa luoda opintojakson tavoitteista nousevan johdonmukaisen ja omaa ajattelua sisältävän tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden. Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa, jossa luodaan uutta tietoa ja osaamista sekä soveltaa ja yhdistä eri alojen tietoja. Kehittäminen: Opiskelija osaa tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti kehittää osaamisalueen toimintaa. Viestintä: Opiskelija osaa viestiä vakuuttavasti suullisesti ja kirjallisesti sekä alan- että alan ulkopuoliselle yleisölle.