Siirry suoraan sisältöön

HR/LK - Esihenkilöiden osaamisen johtaminen osaamiskartoituksen avulla (15 op)

Toteutuksen tunnus: TP00BM24-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

24.05.2021 - 30.05.2021

Ajoitus

23.08.2021 - 17.12.2021

Opintopistemäärä

15 op

Virtuaaliosuus

8 op

TKI-osuus

15 op

Toteutustapa

47 % Lähiopetus, 53 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Hyvinkää, liko

Toimipiste

Laurea Hyvinkää

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

7 - 7

Koulutus

  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Opettaja

  • Taru Tallgren
  • Tero Uusitalo

Vastuuopettaja

Taru Tallgren

Ryhmät

  • HLBV21SN
    Liiketalouden ydinosaamisen P2P-projektit
  • TOH221SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S21, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Toteutustapa

Projekti suoritetaan yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa projektioppimisympäristössä Hyvinkäällä. Projektiin ilmoittautuvien opiskelijoiden tulee voida sitoutua työskentelemään pääsääntöisesti kerran viikossa keskiviikoisin kampuksella tiimissä ja yksi päivä itsenäisesti. (Projekti voidaan toteuttaa myös virtuaalisesti Covid-19 -ohjeistuksen niin määrätessä).

Tässä projektissa yhteistyöyrityksenä toimii Keski-Uudenmaan sote - kuntayhtymän Keuakatemia ja toimeksiantona on esihenkilöiden osaamisen johtaminen osaamiskartoituksen avulla.

Projekti sopii opiskelijoille, jotka haluavat laajentaa osaamistaan kokonaisuudessaan henkilöstöjohtamisessa ja joita erityisesti henkilöstön osaamisen kehittäminen ja kouluttaminen kiinnostavat.

Projektista voi saada osaamista ja opintopisteitä myös muihin moduuleihin LK, PJ

Tämä projekti sopii monimuoto-opiskelijoille, joilla keskiviikot on varattu opiskeluille.

Prebriiffistä (eli projektin aloitustapaamisesta) lähetetään ilmoittautuneille erillinen sähköpostikutsu.

Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, opiskelija voi hakea jälki-ilmoittautumisessa niihin projekteihin ja opintojaksoihin, joissa on vielä tilaa.

Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Hyvinkään kampuksella vastuuhenkilöinä HR-moduulissa toimivat Maija Huhta ja Taru Tallgren.

Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

https://www.keski-uudenmaansote.fi/

Keski-Uudenmaan sote (Keusote) järjestää kaikki julkiset sosiaali- ja terveyspalvelut yhteensä kuuden kunnan alueella Keski-Uudellamaalla. Kuntayhtymässä ovat mukana Hyvinkää, Järvenpää, Mäntsälä, Nurmijärvi, Pornainen ja Tuusula. Keusoten koulutusyksikkö Keuakatemia kehittää esihenkilöiden osaamisen johtamista kouluttamalla ja valmentavalla heitä systemaattisesti.

Organisaatiossa sosiaali- ja terveyspalvelut on jaettu kolmeen palvelualueeseen:

ikäihmisten ja vammaisten palvelut,
terveyspalvelut ja sairaanhoito
aikuisten mielenterveys- ja päihde- ja sosiaalipalvelut ja lasten, nuorten ja perheiden palvelut.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Opiskelija näkee ajankohdat Lukkarikoneessa ja projektiin hyväksynnän jälkeen Outlook-kalenterissaan.

Projektia ohjataan viikoittain keskiviikkoisin. Opiskelijana voit vertailla Lukkaurikoneessa ohjausaikoja ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.

Projektiin ilmoittautuvien opiskelijoiden tulee voida sitoutua työskentelemään pääsääntöisesti kerran viikossa keskiviikkoisin kampuksella tiimissä ja yksi päivä itsenäisesti. (Projekti voidaan toteuttaa myös virtuaalisesti Covid-19 -ohjeistuksen niin määrätessä).

Ohjaaja lähettää projektiin hyväksytyille prebriiffikutsun vielä erikseen noin viikkoa ennen aloitusta

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.

Sisältö ja sen jaksotus

Henkilöstöjohtaminen, osaamisen kehittäminen, kouluttaminen

Lisätietoja opiskelijoille

Projektipäivä on KESKIVIIKKO. Tiimin yhteiseen projektityöskentelyyn tulee varata koko päivä


Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Opintototeutuksen laatua on arvioitu ja raportti itsearvioinnista löytyy Teamsistä

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

”Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön” (Laurean tutkintosääntö).

Projektin arvioinnissa noudatetaan Laurean arviointikriteereiden vaatimustasoa II. Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Arviointikriteerit löytyvät myös opiskelijaintrasta > Opintosuoritukset ja arviointi > Arviointi.

HUOM! Jos opiskelija sijoittaa tämän projektin moduulin LK, on arviointikriteereiden taso 1 käytössä.


Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä:

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti

AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuut-ta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta

RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Opiskelijan tulee tarvittaessa ”täydentää projektiin liittyviä tehtäviä tai suorituksia kunnes projekti on hyväksytysti suoritettu.” (Laurean tutkintosääntö.)

Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei muuta ole ohjeistettu. Urkundin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.