Siirry suoraan sisältöön

HR/LK Villa Tapiola; Työhyvinvoinnin kehittäminen: työhyvinvointikartoitus ja työhyvinvointisuunnitelman laatiminen (15 op)

Toteutuksen tunnus: TP00BL43-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

29.11.2021 - 31.12.2021

Ajoitus

10.01.2022 - 09.05.2022

Opintopistemäärä

15 op

Virtuaaliosuus

8 op

TKI-osuus

15 op

Toteutustapa

47 % Lähiopetus, 53 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Hyvinkää, liko

Toimipiste

Laurea Hyvinkää

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

5 - 8

Koulutus

  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Opettaja

  • Maija Huhta

Vastuuopettaja

Maija Huhta

Ryhmät

  • HLBV21SN
    Liiketalouden ydinosaamisen P2P-projektit
  • TOH221SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S21, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Toteutustapa

Toteutustapa: Projekti suoritetaan P2P-opiskelijaprojektina yhteistyössä työelämäkumppanin kanssa.
Yhteistyökumppani: Villa Tapiola
Projektin sisältö: Työhyvinvoinnin kehittäminen: työhyvinvointikartoitus ja työhyvinvointisuunnitelman laatiminen
Projekti sopii opiskelijoille, jotka haluavat kehittää osaamistaan henkilöstöjohtamisen eri osa-alueissa, erityisesti työhyvinvoinnin kehittämisen suhteen.
Projektin toiminnallinen sisältö täsmentyy projektin käynnistyessä.
Muut moduulit: Projektista voi saada osaamista ja opintopisteitä myös muihin moduuleihin (LY,LK,PJ)
Projekti sopii myös monimuoto-opiskelijoille eli tiimin yhteinen työskentelypäivä ja ohjaus on maanantaisin.

Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, opiskelija voi hakea jälki-ilmoittautumisessa niihin projekteihin ja opintojaksoihin, joissa on vielä tilaa.

Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Aika ja paikka

Prebriiffi, briiffi- ja ohjausajat ovat nähtävissä Pakissa.
Prebriiffistä ja briiffistä (eli projektin käynnistystapaamisista) lähetetään ilmoittautuneille erillinen sähköpostikutsu.
Projektitiimin tapaamisajat ja –paikat sovitaan tiimikohtaisesti.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, jonka tehtävänä on erityisesti tukea projektin toiminnallista osuutta, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa Opiskelijaintrasta.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektin toimeksiantaja: Villa Tapiola, http://www.villatapiola.fi/villatapiola/index.php?page_id=2

"Villa Tapiola on Espoossa Pohjois-Tapiolassa sijaitseva korkeatasoinen ja moneen kertaan palkittu 30-paikkainen yksityinen hoitokoti, joka on erikoistunut muistisairaiden asukkaiden yksilölliseen palvelemiseen. Tarjoamme asukkaille ihmisarvoista, jokaista yksilöä kunnioittavaa

Kansainvälisyys on osa arkeamme ja kuulummekin Hanako-verkostoon (yhteistyömaana Japani)
Hanakon tavoitteena on mm.
• verkostotoiminta ja kehittää maiden välille toimiva yhteistyöverkosto,
• luoda innovaatioita opetuksen ja työelämän kehittämiseen,
• kehittää opetusaineistoa
edistää opiskelijoiden ja asiantuntijoiden liikkuvuutta maiden välillä sekä kehittää ja vakiinnuttaa vastavuoroista, monialaista ja suunnitelmallista yhteistyötä,
• mallintaa maiden välillä."

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelijana voit vertailla Lukkarikoneessa ohjausaikoja ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.

Projektin väliarviointi, osaamisen näytöt, tulosten esittely, arviointi ja projektin päättyminen sovitaan projektin käynnistyessä.

Lisäksi projektitiimi sopii aloitusbriiffin jälkeen omat aikataulunsa projektin työstämiseksi.

Ohjaaja lähettää projektiin hyväksytyille kutsun vielä erikseen noin viikkoa ennen prebriiffiä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.

Sisältö ja sen jaksotus

Projektin keskeinen sisältö:
Työhyvinvointi
Työhyvinvoinnin keskeinen merkitys henkilöstöjohtamisessa ja työnantajamielikuvan kannalta

Lisätietoja opiskelijoille

Projektipäivä on MAANANTAI. Tiimin yhteiseen projektityöskentelyyn tulee varata koko päivä.

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.

Opintototeutuksen laatua on arvioitu ja raportti itsearvioinnista löytyy projektin Teams-työtilasta.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

”Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön” (Laurean tutkintosääntö).

Projektin arvioinnissa noudatetaan Laurean arviointikriteereiden vaatimustasoa 2. Arviointiin perehdytään projektin alkaessa.

Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä, ks. tarkemmin alla.

HUOM! Jos opiskelija sijoittaa tämän projektin moduulin LK, on käytössä arviointikriteereiden taso 1.

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti

AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuut-ta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta

RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Opiskelijan tulee tarvittaessa ”täydentää projektiin liittyviä tehtäviä tai suorituksia kunnes projekti on hyväksytysti suoritettu.” (Laurean tutkintosääntö.)

Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei muuta ole ohjeistettu. Urkundin käytöstä tietoperustojen tarkistuksen yhteydessä ohjaaja kertoo erikseen.