•   HR Konecranes, perehdytyksen kehittäminen TP00BL43-3002 11.01.2021-21.05.2021  15 op  (TOH220SY) +-
    Vastuuopettaja

    Maija Huhta

    Toteutusmuoto

    47% Lähiopetus, 53% Etäopetus

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, jonka tehtävänä on erityisesti tukea projektin toiminnallista osuutta, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

    Toteutustapa

    Toteutustapa: Projekti suoritetaan P2P-opiskelijaprojektina yhteistyössä työelämäkumppanin kanssa.
    Yhteistyökumppani: Konecranes, Oili Hallamaa
    Projektin sisältö: Projektissa keskitytään Service-toiminnan esimiesten tehtäväkohtaisen perehdytysprosessin kehittämiseen. Tavoitteena on mm. laatia esimiehille vuosikello, josta näkyy mitä tehtäviä mihinkin vuoden aikaan tulee tehdä (työsuojelu, koulutukset, kehityskeskustelut jne.). Samalla muotoutuu lista asioista, jotka tulee perehdyttää uudelle aloittavalle esimiehelle.
    Projektin käytännön toteutus täsmentyy projektin käynnistyessä. Projekti sopii opiskelijoille, jotka haluavat kehittää osaamistaan perehdyttämisessä ja muissa henkilöstöjohtamisen osa-alueissa.
    Projektista voi saada osaamista ja opintopisteitä myös muihin moduuleihin PJ, LK.
    Projekti sopii myös monimuoto-opiskelijoille eli tiimin yhteinen työskentelypäivä ja ohjaus on maanantaisin.

    Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, opiskelija voi hakea jälki-ilmoittautumisessa niihin projekteihin ja opintojaksoihin, joissa on vielä tilaa.

    Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

    Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

    ”Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön” (Laurean tutkintosääntö).

    Projektin arvioinnissa noudatetaan Laurean arviointikriteereiden vaatimustasoa 2. Arviointiin perehdytään projektin alkaessa

    Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä:

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI

    Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
    - analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa

    Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
    - arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla

    Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
    - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
    - raportoida ja viestiä ammattimaisesti

    AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN

    Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
    - arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuut-ta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
    - ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita

    Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
    - esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
    - edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta

    Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
    - toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
    - ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta

    RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
    Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
    - arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
    - arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä

    Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
    - edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
    - kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

    Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
    - kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
    - kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

    Opiskelijan tulee tarvittaessa ”täydentää projektiin liittyviä tehtäviä tai suorituksia kunnes projekti on hyväksytysti suoritettu.” (Laurean tutkintosääntö.)

    Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Urkundin käytöstä tietoperustojen tarkistuksen yhteydessä ohjaaja kertoo erikseen.

    Opetuskieli/-kielet
    • suomi
    Suorituskieli/-kielet
    • suomi
    Ajoitus

    11.01.2021 - 21.05.2021

    Ilmoittautumisaika

    23.11.2020 - 29.11.2020

    Ryhmä(t)
    • TOH220SY
    Paikkoja

    7 - 7

    Yksikkö

    Laurea Hyvinkää, liko

    Opettaja(t)

    Maija Huhta

    Lisätietoja opiskelijoille

    Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

    Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”

    Opintototeutuksen laatua on arvioitu ja raportti itsearvioinnista löytyy täältä
    https://laureauas-my.sharepoint.com/personal/maihuht_laurea_fi/_layouts/15/onedrive.aspx?id=%2Fpersonal%2Fmaihuht%5Flaurea%5Ffi%2FDocuments%2FJaettu%20kaikille%2Flaatukriteerit%20HR%2Dprojekti%20Konecranes%20k2021%2Epdf&parent=%2Fpersonal%2Fmaihuht%5Flaurea%5Ffi%2FDocuments%2FJaettu%20kaikille

    Koulutus

    Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

    Toimipiste

    Laurea Hyvinkää

    T&K osuus

    15 op

    Virtuaaliosuus

    8 op

    Vaihtoehtoiset suoritustavat

    Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa Linkistä.

    Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

    Projektin toimeksiantaja: Konecranes, Oili Hallamaa

    Toteutuksen tärkeät päivät

    Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelijana voit vertailla Lukkarikoneessa ohjausaikoja ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.

    Projektin väliarviointi, osaamisen näytöt, tulosten esittely, arviointi ja projektin päättyminen sovitaan projektin käynnistyessä.

    Lisäksi projektitiimi sopii aloitusbriiffin jälkeen omat aikataulunsa projektin työstämiseksi.

    Ohjaaja lähettää projektiin hyväksytyille kutsun vielä erikseen noin viikkoa ennen prebriiffiä.

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.

    Sisältö ja sen jaksotus

    Projektin keskeinen sisältö:
    Henkilöstöjohtaminen
    Perehdyttäminen
    Osaamisen johtaminen ja kehittäminen
    HRD

    Aika ja paikka

    Prebriiffi, briiffi- ja ohjausajat ovat nähtävissä Pakissa.
    Prebriiffistä ja briiffistä (eli projektin käynnistystapaamisista) lähetetään ilmoittautuneille erillinen sähköpostikutsu.
    Projektitiimin tapaamisajat ja –paikat sovitaan tiimikohtaisesti.