•   Brändin johtaminen ja kehittäminen TO00BT64-3001 03.02.2022-05.05.2022  5 op  (TOH221SY) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija osaa
    - kuvata brändin strategisen merkityksen
    - tutkia ja mitata brändin kehittämistoimenpiteitä
    - hyödyntää tietoa brändin kehittämisessä
    - tehdä brändin kehittämissuunnitelman

    Vastuuopettaja

    Johanna Lunkka

    Toteutusmuoto

    60% Lähiopetus, 40% Etäopetus

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Sisältöstrategia asiakaslähtöisyydestä tulosta. Tanni K. & Keronen k. (2017). 2017, Alma Talent Brändi&Business. Petri Uuusitalo. 2014. Mainostajien Liitto. Henkilöbrändi - Asiantuntijasta vaikuttajaksi. V. Tolvanen&all, 2018 Social Selling, Henkilöbrändi, verkostot ja sosiaalinen media b2b myynnissä. Laura Pääkkönen, 2017 Canvas työtilassa jaettavat artikkelit ja luennot. Vieraspuheenvuorot.

    Toteutustapa

    Opintojaksolla työskennellään ensisijaisesti tiimeissä kehittäen toimeksiantajalle brändiin liittyvää suunnitelmaa.
    Opintojaksoon kuuluu myös henkilökohtainen tentti verkossa.

    Opintojakson tunnit pidetään Leppävaaran kampuksella noin kahden viikon välein.
    Työtila on Canvas -oppimisalustalla.

    Opintojaksolla tutustutaan kokonaisvaltaisesti brändin käsitteeseen ja brändin merkitykseen liiketoiminnan kehittämisessä. Opintojaksolla perehdytään brändin johtamiseen ja kehittämiseen liittyvään prosessin ja työkaluihin.
    Työtilassa ja tunneilla käsitellään brändin kehittämisen tietopohjaa, opiskelijalle syntyy käsitys brändin potentiaalista liiketoiminnassa sekä hän oppii hyödyntämään brändin kehittämisessä käytettäviä keskeisiä työkaluja.

    Opintojakso jakautuu kolmeen pääosaan:
    a.tutustuminen brändin johtamisen ja kehittämisen keskeisiin käsitteisiin
    b.brändiin liittyvän tutkimuksen tekeminen
    c.brändin kehittämissuunnitelman laatiminen

    Opintojaksolla tehdään toimeksiannosta projekti. Kts. alempana kohdasta työelämäyhteistyö

    Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

    Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön (Laurean tutkintosääntö).

    Arviointi jakautuu henkilökohtaiseen osaan eli verkkotenttiin(tietopohjaan perehtymiseen) ja tiimissä tehtävään projektiin.
    Tiimissä tehtävän projektikokonaisuuden osuus on 80% arvosanasta, henkilökohtainen osa 20%.

    Molemmat osiot arvioidaan asteikolla 1-5.

    Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason 2 mukaisia kriteereitä, jotka on kuvattu tarkemmin alla.

    Opetuskieli/-kielet
    • suomi
    Ajoitus

    03.02.2022 - 05.05.2022

    Ilmoittautumisaika

    29.11.2021 - 05.12.2021

    Ryhmä(t)
    • TOH221SY
    Paikkoja

    20 - 40

    Yksikkö

    Laurea Leppävaara

    Opettaja(t)

    Johanna Lunkka, Riikka Siuruainen

    Lisätietoja opiskelijoille

    Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

    Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”

    Koulutus

    Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

    Toimipiste

    Laurea Leppävaara

    T&K osuus

    4 op

    Virtuaaliosuus

    2 op

    Arviointiasteikko

    H-5

    Vaihtoehtoiset suoritustavat

    Osaamisen näyttö.

    Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintranetistä.

    Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

    Opintojaksolla tehdään toimeksiantajalle tiimeittäin brändin kehittämissuunnitelma ja brändiin liittyvää tutkimusta.

    Toimeksiantajana on Huoneistokeskus Oy LKV. www.huoneistokeskus.fi, jonne teemme mielenkiintoisen brändiin liittyvän kokonaisuuden.

    Toteutuksen tärkeät päivät

    Tunnit pidetään Leppävaaran kampuksella. Katso tarkempi tuntiaikataulu Pakin lukkarista.(ja kohdassa sisältö ja sen jaksotus)
    Orientaatio 3.2. ja loppuesitykset 28.4.

    Tehtävien palautusaikataulu esitellään Canvasissa

    Kansainvälisyys toteutuksella

    -

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    Tämä opintojakso on 5op laajuinen vastaten noin 130 h opiskelua / opiskelija.
    Osa työstä tehdään henkilökohtaisesti ja osa tiimissä.

    Opintojakson tehtävät on jaksotettu palautettavaksi pääosien (a.b.c.) mukaisesti ja tasaisesti opintojakson ajalle. Timit saavat palautetta projektista opintojakson aikana, ja kehittämisprojektia voi täten muokata läpi opintojakson.

    Sisältö ja sen jaksotus

    Tunnit ja teemat

    3.2. Orientaatio ja toimeksiantaja esittelee projektin tavoitteet. Brändin johtaminen, strategiat.
    17.2. Luentoja ja ryhmätyöskentelyä. Bränditutkimus, persoonat.
    3.3. Vieraspuhujan luento ja haastattelusuunnitelmat.

    Tentti verkossa /päivämäärä avoin

    17.3. Luentoja. Brändin kehittämisen taktiikat ja suunnitelma. Ryhmätyötä.
    31.3. Väliesitykset toimeksiantajalle
    14.4. Projektin ohjausta
    28.4. Loppupitchaukset toimeksiantajalle
    5.5. Lopullisen kehittämissuunnitelman palautus ja itsearviointi

    Tunnit löytyvät lukkarista / Pakki.

    Aika ja paikka

    Ajalla 3.2. - 28.4.2021 Leppävaaran kampuksella kahden viikon välein.
    Opintojakso alkaa orientaatiolla 3.2. ja päättyy 5.5. tiimitöiden lopulliseen palautukseen.

    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan - raportoida ja viestiä ammattimaisesti AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden - ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi - kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

    Hyvä

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen - edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta - kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

    Kiitettävä

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI -analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin - ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS -arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta - arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä