•   Monikanavainen markkinointiviestintä TO00BT59-3002 01.08.2022-31.12.2022  10 op  (TOH222SY) +-
    Opintojakson sisältö
    Opiskelija osaa
    - suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden kohderyhmien mukaisesti
    - seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
    - kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa
    Lisätiedot
    Opintojakso vastaa aiemmin tarjonnassa ollutta opintojaksoa R0288 Markkinointiviestintä.

    Vastuuopettaja

    Riikka Siuruainen

    Toteutusmuoto

    Etäopetus

    Toteutustapa

    Opetus Suomeksi
    Verkko-opetus ja ohjaus, Projektityö tiimeittäin yritystoimeksiantoon.

    Tällä opintojaksolla tutustumme integroituun markkinointiviestintään, sisältömarkkinointiin (sisältömarkkinoinnin prosessi) ja sen suunnitteluun asiakaslähtöisesti (asiakasymmärryksen kautta). Opintojaksolla suunnitellaan toimeksiantajayritykselle markkinoinviestinnän strategia, tavoitteet sekä konkreettinen markkinoinnin toteutussuunnitelma.
    Opintojakson projektityö tehdään aitoon yrityksen haasteeseen. Aikaisemmin toimeksiantoja on tehty mm: YIT, Telia, Omron ja HMDGlobal. Syksyn 2022 toimeksianto ja yritys julkaistaan lähempänä opintojakson alkua.

    Opintojakson osaamistavoitteita ovat, opiskelija:
    •osaa suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden
    •osa seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
    •osaa kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa.

    Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

    Opintojaksolla on kaksi numeroin arvioitavaa osaa:
    tiimissä tehtävä projekti, joka arvioidaan asteikolla 0-5 painoarvolla 80% sekä blogitekstit asteikolla 0-5 ollen 20% arvosanasta.
    Opinnon tavoitteena olevan osaamisen arvioinnissa käytetään Laurean yhteisten arviointikriteereiden vaativuustasoa 2.

    Opetuskieli/-kielet
    • suomi
    Suorituskieli/-kielet
    • suomi
    Ajoitus

    01.08.2022 - 31.12.2022

    Ilmoittautumisaika

    23.05.2022 - 29.05.2022

    Ryhmä(t)
    • TOH222SY
    Paikkoja

    40 - 60

    Yksikkö

    Laurea Leppävaara, liko

    Pienryhmät
    • Avoin AMK (Koko: 10. Avoin amk: 10.)
    Opettaja(t)

    Riikka Siuruainen

    Koulutus

    Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

    Toimipiste

    Laurea Verkkokampus

    T&K osuus

    4 op

    Virtuaaliosuus

    10 op

    Arviointiasteikko

    H-5

    Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

    Projektityö, yritystoimeksianto
    Toimeksiantajalle tehdään tiimeittäin markkinointiviestinnän suunnitelma.

    Toteutuksen tärkeät päivät

    Tärkeitä ajankohtia: Opintojakson aloitus, väli- ja loppuesitykset toimeksiantajalle.
    Lisäksi opintojaksolla on vierailevia alustajia mm digimarkkintointi ja somemarkkinointi -toimistoista. Mahdollisuuksien ja vierailevien puhujien luvalla, alustukset voidaan tallentaa (lupa pyydetään vieraspuhujilta)

    Aika ja paikka

    Zoomluennot ja -ohjaus, maanantaisin klo 10-15
    Tarkempi aikataulu työpajoineen sekä vierasluennoitsijoineen tulee ennen opintojakson aloitusta syksyllä
    Opintojakso alkaa syyskuussa.