Johanna Lunkka
Etäopetus
Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti aiheeseen sopivaa kirjallisuutta, jotka ilmoitetaan Canvas-työtilassa tarkemmin. Opiskelijat pääsevät myös valitsemaan lähdeaineistoa itsenäisesti. Keskeisiä kirjalähteitä ovat: Kurvinen, J. ja Seppä, M. B2B markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin. Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Luku 6. Muu myöhemmin ilmoitettava materiaali ja luennot.
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa, Canvas oppimisympäristössä.
Pakollisia verkkotapaamisia on 3: orientaatio 21.9. ja kaksi työpajaa (2.11., 5.11. ja 9.11.) sekä opintojakson yhteenveto 30.11.Tapaamiset pidetään Zoom -verkkoalustalla.
Opintojakson teemoja esitellään opiskelijoille sekä verkkotapaamisissa (live+nauhoitus) tai Canvasilla teemasta riippuen.
Opintojaksolla on kolme arvioitavaa oppimistehtävää:
1.viikkotehtävät myynnin ja asiakkuuksien johtamisen teemoista sisältäen loppureflektoinnin
2. yritys-case asiakuuksien johtamisesta ja
3. opiskelijavetoinen työpaja.
Viikkotehtäviä on neljä ja ne tehdään verkossa itsenäisesti.
Yritys-case tehtävässä opiskelija tai opiskelijapari toteuttaa yrityshaastattelun oman case-yrityksensä parissa tutustuen sen myynnin ja asiakkuuksien hallinnan prosessiin.
Työpajassa opiskelijatiimi valmistelee ja toteuttaa annettuun aiheeseen liittyvän alustuksen ja työpajan (Zoom).
Viikotehtävät ja loppuarviointi 1-5. (%60 opintojakson arvosanasta)
Yrityscase arvioidaan asteikolla 1-5. (40% opintojakson arvosanasta)
Tiimissä tehtävä työpaja arvioidaan hyväksytty-hylätty.
Hyväksytyn arvosanan saaminen opintojaksosta edellyttää kaikkien osatehtävien tekemistä ja palauttamista.
Arvioinnissa käytetään Laurean amk-tason arviointikriteerejä vaativuustasolla 2.
Jokaisen tehtävän kohdalla on mainittu erikseen muut arviointiin liittyvät perusteet.
21.09.2020 - 07.12.2020
18.05.2020 - 24.05.2020
20 - 50
Korkeakouluyksikkö D, Leppävaara, liko
Johanna Lunkka, Veera Lassila, Kirsi Maste
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Laurea Verkkokampus
4 op
10 op
H-5
Osaamisen näyttö.
Opintojaksolla opiskelijapari perehtyy valitsemansa case-yrityksen myyntiin ja asiakkuuksien johtamisen toimintatapaan.
Opintojakso alkaa 21.9. ja päättyy 7.12.
Verkkotapaamiset:
-orientaatio 21.9.
-työpajat 2.11., 5.11. ja 9.11.
-opintojakson yhteenveto 30.11.
Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.
Kolme laajaa arvioitavaa tehtäväkokonasiuutta tehdään a.yksin, b. parin kanssa ja 3. tiimissä.
Verkkotapaamiset nauhoitetaan myöhemmin käytettäväksi.
Tarkemmat tiedot Canvasissa.
Verkkototeutus, Canvas.
Opintojakso alkaa 21.9. ja päättyy 7.12.
Pakolliset verkkotapaamiset:
-orientaatio 21.9.. klo 17-18
-työpaja 2.11., 5.11. ja 9.11.(2 pakollista)
-opintojakson yhteenveto 30.11.
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan - raportoida ja viestiä ammattimaisesti AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden - ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi - kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen - edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta - kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI -analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin - ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS -arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta - arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä