Siirry suoraan sisältöön

Asiakkaan kohtaaminen ja ammatillinen vuorovaikutus (10 op)

Toteutuksen tunnus: SR00BO20-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

25.11.2019 - 01.12.2019

Ajoitus

14.01.2020 - 27.04.2020

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Tikkurila, sote

Toimipiste

Laurea Tikkurila

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 40

Koulutus

  • Sosionomikoulutus, rikosseuraamusala (SRV2), Laurea Tikkurila

Opettaja

  • Hanna Väätäjä
  • Karoliina Nikula
  • Eeva Järveläinen
  • Anu Lindström

Ryhmät

  • SRV220KA
    Sosionomikoulutus, rikosseuraamusala, monimuotototeutus, K20, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- alan arvot ja eettiset periaatteet
- arvioida rikostaustaisten henkilöiden asiakuutta ja elämäntilanteita
- tunnistaa ja kehittää omia vuorovaikutustaitojaan
- kohdata ja olla vuorovaikutuksessa yksilöiden kanssa
- tavoitteellisesti, voimavaraistaen ja osallisuutta tukien ohjata asiakkaita ja asiakasryhmiä

Toteutustapa

Opiskelija osaa
- alan arvot ja eettiset periaatteet
- arvioida rikostaustaisten henkilöiden asiakuutta ja elämäntilanteita
- tunnistaa ja kehittää omia vuorovaikutustaitojaan
- kohdata ja olla vuorovaikutuksessa yksilöiden kanssa
- tavoitteellisesti, voimavaraistaen ja osallisuutta tukien ohjata asiakkaita ja asiakasryhmiä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10 op = 270 työtuntia

Kontaktiopetus (1 op) , läsnäolo 80% HYV/HYL
Verkkotehtävä ryhmistä ja ryhmäilmiöistä (2 op)
Pienryhmätentti (3 op), 1 - 5
Projekti (4 op), 1 – 5

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen arviointikriteereinä käytetään Laurea määrittelemiä I ja II vaatimustason osaamiskriteereitä. Asiakkaan kohtaamisen ja ammatillisen vuorovaikutuksen opintojaksolla käytetään vaatimustasoa I.

AMK-TUTKINTO-OPISKELIJAN OSAAMISEN ARVIOINTIKEHIKKO
Arviointikehikossa on kaksi vaativuustasoa, vaativuustaso I ja vaativuustaso II. Moduulille/opintojaksolle/projektille määritellään vaativuustaso ennen toteutuksen aloittamista.
Arviointikehikon vaativuustasoilla osaaminen on kuvattu tasoille H/1, 3 ja 5. Syntyvää osaamista arvioidaan kokonaisvaltaisesti. Hyvä osaaminen (3) edellyttää myös tyydyttävän osaamisen saavuttamista ja vastaavasti kiitettävä osaaminen (5) myös tyydyttävän ja hyvän osaamisen arviointikriteereiden täyttymistä. Mikäli osaaminen ei täysin saavuta hyvää tasoa, mutta täyttää tyydyttävän tason kriteerit, määrittyy arvosanaksi 2. Vastaavasti arvosanan 4 opiskelija saa, mikäli osaaminen on hyvällä tasolla, mutta ei vielä kaikilta osin kiitettävää.

kts. lisää: https://laureauas.sharepoint.com/sites/linkfi/Dokumentit/Arviointikriteerit%20amk%20s2018-.pdf#search=arviointikriteerit