Hankintaprosessi (10 op)
Toteutuksen tunnus: R0309-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
26.11.2018 - 21.06.2019
Ajoitus
07.01.2019 - 31.12.2019
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Laurea Leppävaara, liko
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
- Marjo Pääskyvuori
- Kaisa Airo
Vastuuopettaja
Kaisa Airo
Ryhmät
-
TOH218SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S18, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- arvioida julkisten hankintojen toteuttamista eri näkökulmista
- suunnitella, toteuttaa ja analysoida julkisten hankintojen normien mukaisia hankintaprosesseja
- toteuttaa lainmukaisia kilpailutuksia ja vertailla toimittajien tarjouksia
Toteutustapa
Virtuaalitoteutus suomenkielellä. Opinto on osa Työympäristöjohtamisen opintosuuntausta. Ohjaus tapahtuu optiman viestiväylän ja facebook-sivujen kautta. Ilmoittautumalla tälle tai muille Työympäristöjohtamisen virtuaalijaksolle, voit suorittaa minkä tahansa opintojakson 60 opintopisteen kokonaisuudesta. Opinnot joustavasti auki koko vuoden
Aika ja paikka
Virtuaalitoteutus
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Aho, T.. 339/2017. Innovaatiokumppanuus-Kehitystyö osana julkista hankintaa, käsikirja.
Karvonen-Kälkäjä,A. & Kälkäjä, P. 2009.Työkirja kilpailullisen neuvotteleun toteuttamiseksi. Tekes.
Kuuttiniemi,K. & Lehtomäki,L. 2017. Valtion hankintakäsikirja. Valtiovarainministeriön julkaisuja 29/2017. ISBN Pdf.
Tekes. 2013. Huippuostajan työkirja.Tekes: Helsinki. ISBN 978-952-457-568-3
Isomäki, C. & Munne, R. 2016. Huippuostajat. Selvitys innovatiivisten julkisten hankintojen hankkeista.Tekes: Helsinki
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 op = 270 tuntia
Tieroperustan luominen/ kirjallisuuteen perehtyminen: 130 tuntia
Väli- ja lopputehtävien kirjoittaminen: 130 tuntia
Itsearviointi: 10 tuntia
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointi perustuu opiskelijan lopputehtävään, laadittuun tarjouspyyntöön sekä siihen liittyvään tarjousten valinta- ja arviointikriteerien määrittelyyn. Lopputehtävässä arvioidaan myös visuaalista esitystapaa.
Loppetehtävässä arvioidaan opiskelijan kykyä ja osaamista: :
* selittää hankintatoimen keskeiset käsitteet perustellusti ja käytännön esimerkkejä esittäen
* hankintamenettelytapojen valinnassa
* toteuttaa hankinnoista ilmoittamisen
* soveltaa hankintalainsäädäntöä hankintaprosessissa erityisesti tarjouspyynnön laadinnassa ja siihen liittyvien valinta- ja arviointikriteerien määrittelyssä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiakelija osaa:
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla
- esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa:
- analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa
- arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
- arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä