Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestintä (10 op)

Toteutuksen tunnus: R0288-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

24.05.2021 - 30.05.2021

Ajoitus

01.08.2021 - 31.12.2021

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

10 op

TKI-osuus

7 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö W

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Opettaja

  • Riikka Siuruainen
  • Lassi Virtanen

Vastuuopettaja

Riikka Siuruainen

Ryhmät

  • TOH221SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S21, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden kohderyhmien mukaisesti
- seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
- kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa

Toteutustapa

Verkko-opetus ja ohjaus, Projektityö yritystoimeksiantoon (Teknologia-alan yritys)
Tällä opintojaksolla tutustumme integroituun markkinointiviestintään ja sen suunnitteluun asiakaslähtöisesti. Opintojaksolla suunnitellaan toimeksiantajayritykselle markkinoinviestinnän strategia, tavoitteet sekä konkreettinen markkinoinnin toteutussuunnitelma.
Opintojakson osaamistavoitteita ovat, opiskelija:
•osaa suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden
•osa seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
•osaa kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektityö, yritystoimeksianto
Toimeksiantajalle tehdään tiimeittäin markkinointiviestinnän suunnitelma.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Keskeisiä opintojakson tehtäviä (tiimissä) ovat:
•markkinoinnin nykytila-analyysin, kilpailija-analyysin ja markkinointiviestinnän benchmarkingin tekeminen
•asiakashaastattelujen toteuttaminen
•viestinnän kohderyhmien/persoonien määrittäminen
•markkinointiviestinnän suunnitelman tekeminen
•vertaisarviointi/opponointi
•blogiharjoitukset
•tuntitehtävät

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojaksolla on kaksi numeroin arvioitavaa osaa:
tiimissä tehtävä projekti, joka arvioidaan asteikolla 0-5 painoarvolla 80% sekä blogitekstit asteikolla 0-5 ollen 20% arvosanasta.
Opinnon tavoitteena olevan osaamisen arvioinnissa käytetään Laurean yhteisten arviointikriteereiden vaativuustasoa 2.

Lisätiedot

Opintojakso vastaa opintojaksoa TO00BT59 Monikanavainen markkinointiviestintä, joka tullut opintotarjontaan opintojakson tilalle.