Siirry suoraan sisältöön

Tehokkaasti viestivä organisaatio (5 op)

Toteutuksen tunnus: R0255-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

24.05.2021 - 30.05.2021

Ajoitus

01.09.2021 - 31.12.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö W

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOY2), Yhteiset opinnot

Opettaja

  • Pipsa Kostamo
  • Eveliina Hytönen

Vastuuopettaja

Eveliina Hytönen

Ajoitusryhmät

  • Pienryhmä 1 (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)

Ryhmät

  • TOY221SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S21, Yhteiset opinnot

Pienryhmät

  • Pienryhmä 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa viestintää organisaation liiketoiminnallisia tavoitteita tukien
- kiteyttää ja viestiä organisaation ydinviestit
- viestiä tehokkaasti sidosryhmäkohtaisesti ja vuorovaikutteisesti
- mitata ja analysoida viestinnän tuloksellisuutta

Toteutustapa

Tämä opintojakso toteutetaan virtuaalisesti, ja sen voi suorittaa täysin etäopiskeluna.

Opintojaksolla on yksilö- ja tiimityöskentelyä. Opintojakson aikana on yhteisiä webinaareja, verkkokeskusteluja ja ohjausta. Webinaareissa opintojaksolle tärkeitä teoreettisia näkökulmia, esimerkkejä yrityselämästä ja ohjataan tehtävien tekemisessä. Välitehtävien deadlinet rytmittävät opintojakson suoritusta siten, että opiskelija etenee kurssilla vaiheittain. Opintojakson lopussa palautetaan isompi raporttitehtävä tai vastaava, jota opiskelija työstää opintojakson aikana teemoihin liittyen.

Aika ja paikka

Virtuaalitoteutus 1.9. - 31.12.2021 välisenä aikana. Lukujärjesteyksestäsi näet webinaariaikataulun. Webinaarit tallennetaan ja tallenteet ovat katseltavissa jälkeenpäin Canvasissa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Materiaali ja suositeltava kirjallisuus ovat opintojakson työtilassa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Opintojakson tehtävissä käsitellään todellisia yritysviestinnän ilmiöitä. Opintojaksolla toteutetaan mahdollisuuksien mukaan toimeksiantajalähtöinen projekti tiimissä.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Webinaariaikataulu löytyy lukujärjestyksestä opintojakson koodilla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työmäärä jakautuu teemojen mukaan porrastettuna koko opintojakson ajan. Opintojakson sisältö ja rytmitys esitellään ensimmäisellä webinaarikerralla ja myös opintojakson työtilassa Canvasissa.

Sisältö ja sen jaksotus

Kuten yllä (opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus).

Lisätietoja opiskelijoille

Kiinnostaako yritysviestintä? Haluaisitko oppia tarkastelemaan yritysten viestintää ja pohtia niiden takana vaikuttavia päätöksiä? Haluaisitko oppia ympäröivän liike-elämän viestinnän lainalaisuuksista, ammattikäsitteistöstä ja mediasuhteista?

Tällä opintojaksolla valitset sinua kiinnostavan yrityksen yksin tai parin kanssa ja seuraat heidän yritysviestintäänsä syksyn ajan. Webinaariessa saat näkökulmia, joista tarkastella sitä, ja kartutat tietoa yritysviestinnästä.

Opintojaksolla on jo valmiiksi yksi yhteistyökumppani, jolla on tarve projektille viestinnän alalta. Voit etsiä yhteistyökumppanin myös itse tai parin kanssa.

Tule mukaan opintojaksolle, jos yritysviestintä kiinnostaa sinua. Et tarvitse aikaisempia opintoja aiheesta.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Eri tehtävien painotus arvioinnissa avataan tarkemmin opintojakson verkkotyötilan dokumenteissa sekä siitä käydään keskustelua ensimmäisessä webinaarissa.
Opintojakson arvioinnissa noudatetaan Laurean yleisiä arviointikriteerejä. Arviointiin vaikuttavat asiat esitellään ensimmäisessä webinaarissa sekä ne on aina nähtävissä osana opetuksen materiaalia.

Hylätty (0)

Opiskelija on laiminlyönyt tehtävät, hän ei ole palauttanut niitä riittävästi tai niiden taso ei ole vaatimukset täyttävää.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa..
- toimia ohjeiden mukaisesti
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä
- nähdä asiakasviestinnän vaikutukset
- nähdä viestintäkanavien sekä –välineiden valinnan merkityksiä
- analysoida asioiden välisiä suhteita
- etsiä asiaankuuluvia lähteitä ja koota tietoa asiasta

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa..
- toimia itsenäisesti ohjeiden mukaisesti
- soveltaa keskeisiä ammattikäsitteitä
- nähdä asiakasviestinnän vaikutukset laajemmassa kokonaisuudessa
- nähdä viestintäkanavien sekä –välineiden merkityksiä ja esittää huomioita sekä mahdollisesti kritiikkiä
- analysoida asioiden välisiä suhteita
- etsiä lähteitä, koota tietoa asiasta ja soveltaa sitä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa..
- toimia itsenäisesti, aloitteellisesti ja kehittävästi
- käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattikäsitteitä
- nähdä asiakasviestinnän vaikutukset laajemmassa kokonaisuudessa ja antaa kehitysehdotuksia
- nähdä viestintäkanavien sekä –välineiden merkityksiä ja esittää kehitysehdotuksia
- analysoida asioiden välisiä suhteita ja esittää kehitysehdotuksia
- arvioida ja soveltaa etsimääni tietoa
- hallita laaja-alaisesti tietoperustaa ja kehittää sen avulla osaamista