Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittäminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: R0213-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

26.11.2018 - 02.12.2018

Ajoitus

07.01.2019 - 31.05.2019

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

10 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Laurea Yhteinen

Toimipiste

Laurea Lohja

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus (HLF2), Laurea Lohja

Opettaja

  • Heikki Ruuskanen
  • Jukka Rautio

Vastuuopettaja

Heikki Ruuskanen

Ryhmät

  • HLF218SA
    Liiketalouden koulutus, monimuotototeutus, S18, Lohja

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kehittää asiakaslähtöisiä liiketoimintamalleja ja -prosesseja
- kehittää asiakaslähtöisiä tuotteita ja palveluja
- valita oikeat markkinointitoimenpiteet eri kohderyhmille
- hinnoitella tuotteita ja palveluita
- käynnistää liiketoimintaa ja perustaa yrityksen

Toteutustapa

Opintojakso toteutetaan virtuaalisesti Optima -työtilassa. Opintojaksolla työkennellään tiimeissä, jotka kehittävät liikeideaansa sekä palveluja tai tuotteita ja niihin liittyvää markkinointia. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektissa tehdään muun muassa seuraavia tehtäviä: toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvasin hyödyntäminen liikeidean kehittämisessä, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi, asiakastarpeiden kartoittaminen ja liikeidean testaus, liiketoimintasuunnitelman laatiminen sekä hinnoittelu ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi tapahtuu kirjallisten tehtävien (yrittäjyysessee + liiketoimintasuunnitelma) ohjeistuksissa kerrotun mukaisesti.