Siirry suoraan sisältöön

Projektinhallinta ja viestintä (5 op)

Toteutuksen tunnus: R0183-3066

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

18.05.2020 - 24.05.2020

Ajoitus

02.11.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Laurea Leppävaara, palvelu

Toimipiste

Laurea Leppävaara

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen (MSA2), Laurea Leppävaara

Opettaja

  • Annukka Korvenranta
  • Heidi Vähänikkilä

Vastuuopettaja

Mervi Niemelä

Ryhmät

  • MSA220SN
    Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen, päivätoteutus, S20, Leppävaara

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida käytännöllisen projektin moniammatillisessa yhteistyössä
- toimia tarkoituksenmukaisesti monikulttuurisissa organisaatioissa ja verkostoissa
- hankkia ja käyttää tietoa kehittämisen tueksi sekä käyttää tietoteknisiä työvälineitä
- viestiä tarkoituksenmukaisesti ja tavoitteellisesti projektin edellyttämissä viestintä- ja dokumentointitilanteissa

Toteutustapa

Syksyllä 2020 toteutus hybridimallisesti, osa opetuksesta lähiopetuksena Leppävaarassa ja osa verkossa Zoomissa. Tarkemmin toteutus käydään läpi ensimmäisellä kerralla (lähitapaaminen).

Läsnäolo ensimmäisellä kerralla on pakollinen. Opintojaksolla osoitetaan osaamisen kehittyminen annettujen tehtävien avulla.Aktiivinen osallistuminen kaikkiin lähi- ja Zoom-tapaamisiin edesauttaa tehtävissä suoriutumista ja osaamisen kehittymistä.

Aika ja paikka

Lähiopetus toteutetaan Leppävaaran kampuksella.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali ja kirjallisuus julkaistaan jakson työtilassa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Jaksolla ei ole pääsääntöisesti valinnaisia suoritustapoja.

Sisältö ja sen jaksotus

Opintojakson keskeistä sisältöä on, että opiskelija osaa
•suunnitella, toteuttaa ja arvioida käytännöllisen projektin moniammatillisessa yhteistyössä
•toimia tarkoituksenmukaisesti monikulttuurisissa organisaatioissa ja verkostoissa
•hankkia ja käyttää tietoa kehittämisen tueksi sekä käyttää tietoteknisiä työvälineitä
•viestiä tarkoituksenmukaisesti ja tavoitteellisesti projektin edellyttämissä viestintä- ja dokumentointitilanteissa

Lisätietoja opiskelijoille

Arvioinnissa käytetään alkuvaiheen opiskelijan arviointkriteerejä tasio I.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

- käyttää keskeisiä ammattikäsit-teitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään
- etsiä tietoa eri tietolähteistä
- raportoida
- toimia ohjattuna opiskeltavia taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa- ottaa vastaan ohjausta
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammatti-eettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytän-teitä ja –tilanteita selittäessään
- koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
- raportoida sovitulla tavalla
- toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
- osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- havaita turvallisuuteen liittyviä riskejä- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- käyttää monipuolisesti ammatti-käsitteitä
- vertailla ja valita tarkoituksen-mukaista tietoa
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
- toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimi-sesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
- ennakoida ohjaustarpeitaan
- edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
- hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadit-tavalla laatutasolla
- toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
- suunnitella ja arvioida toimin-taansa turvallisuus ja/tai eettiset näkökulmat huomioiden