Siirry suoraan sisältöön

Urasuunnittelu: ammatillisen kehittymisen työvälineet (2 op)

Toteutuksen tunnus: R0180-3046

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

13.05.2019 - 26.05.2019

Ajoitus

26.08.2019 - 16.12.2019

Opintopistemäärä

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Laurea Tikkurila, sote

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Sosionomikoulutus, rikosseuraamusala (SRV2), Laurea Tikkurila

Opettaja

  • Karoliina Nikula
  • Eeva Järveläinen

Vastuuopettaja

Eeva Järveläinen

Ryhmät

  • SRV219SA
    Sosionomikoulutus, rikosseuraamusala, monimuotototeutus, S19, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella omia opintojaan ja ammatillista kehittymistään urasuunnittelun ja työelämän näkökulmasta
- käyttää erilaisia oppimismenetelmiä ja työkaluja opintojen tukena menestyksellisesti
- arvioida omia oppimisen valmiuksiaan sekä rooliaan tiimissä

Toteutustapa

Opintojakson aikana orientoidut suunnittelemaan omaa työllistymistäsi ja kehittämään uranhallintataitojasi. Tunnistat itsellesi ominaiset oppimismenetelmät. Opinnoissa käsitellään seuraavia asioita:
- Optiman käyttö
- Opetussuunnitelmaan ja tutkintorakenteeseen tutustuminen
- Itsensä johtaminen
- Omat oppimistyylit
- Opintojen suunnittelua
- Laurean keskeisiä ohjeita
Opintoihin sisältyvän ohjauksen tehtävä on herättää ajattelemaan erilaisia vaihtoehtoja, ei antaa valmiita ratkaisuja. Ohjattavana olet vastuussa omista päätöksistäsi ja urasi suunnasta. HOPS-keskustelut käydään joko henkilökohtaisesti tai tavoitteellisissa pienryhmissä.Opintojakson aikana saat opettajatuutorilta myös neuvontaa opintojen käytänteisiin liittyen.
Opintojakson aikana tiedottamisessa käytetään Optimaa, joten varmistathan, että sallit järjestelmästä tulevat viestit. Jotta opintojakson ohjaus, neuvonta ja viestintä olisi sujuvaa, käytäthän Optiman keskustelualuetta kaikissa sellaisissa kysymyksissä ja asioissa, jotka eivät edellytä kaksinkeskistä kommunikaatiota ohjaajan kanssa. Henkilökohtaisissa asioissa voit olla yhteydessä sähköpostitse, puhelimitse tai sopia tapaamisen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Arvio työtuntien jakautumisesta opintojaksolla (yht. 54h):
- Orientaatioviikko 10h
- HOPS-keskustelut 4h valmistautumisineen
- Tehtävät ja ohjaukselliseen toimintaan osallistuminen 40h

Lisätietoja opiskelijoille

Toteutussuunnitelmaa täsmennetään mahdollisesti vielä ennen opintojen alkua. Asioiden käsittelyssä on tarkoituksenmukaista hyödyntää eri tapahtumia, jotka eivät näy toteutuksen aikatauluissa.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan hyväksytty/hylätty. Hyväksytyn suorituksen edellytys on tehtävien tekeminen annetussa aikataulussa siten, että niistä näkyy perehtyminen aiheeseen sekä oma ajattelu.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Opintojakso arvioidaan hyväksytty/hylätty. Hyväksytyn suorituksen edellytys on tehtävien tekeminen annetussa aikataulussa siten, että niistä näkyy perehtyminen aiheeseen sekä oma ajattelu.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Osaamisen arviointkriteereinä käytetään Laurea määrittelemiä I ja II vaatimustason osaamiskriteereitä. Urasuunnittelun opintojaksolla käytetään vaatimustasoa I.
AMK-TUTKINTO-OPISKELIJAN OSAAMISEN ARVIOINTIKEHIKKO
Arviointikehikossa on kaksi vaativuustasoa, vaativuustaso I ja vaativuustaso II. Moduulille/opintojaksolle/projektille määritellään vaativuustaso ennen toteutuksen aloittamista.
Arviointikehikon vaativuustasoilla osaaminen on kuvattu tasoille H/1, 3 ja 5. Syntyvää osaamista arvioidaan kokonaisvaltaisesti. Hyvä osaaminen (3) edellyttää myös tyydyttävän osaamisen saavuttamista ja vastaavasti kiitettävä osaaminen (5) myös tyydyttävän ja hyvän osaamisen arviointikriteereiden täyttymistä. Mikäli osaaminen ei täysin saavuta hyvää tasoa, mutta täyttää tyydyttävän tason kriteerit, määrittyy arvosanaksi 2. Vastaavasti arvosanan 4 opiskelija saa, mikäli osaaminen on hyvällä tasolla, mutta ei vielä kaikilta osin kiitettävää.
kts. lisää: https://laureauas.sharepoint.com/sites/linkfi/Dokumentit/Arviointikriteerit%20amk%20s2018-.pdf#search=arviointikriteerit