Anne Hiller-Ikonen
20% Lähiopetus, 80% Etäopetus
Osoitettu Canvas-oppimisympäristössä
Huom! toteutukseen/aikatauluun voi vielä tulla muutoksia ja päivityksiä.
Opintojakson osat::
Osa.1. Kouluikäisen ja opiskelijan terveyden edistäminen toteutuu kontaktitunteina sekä verkko-tehtävinä toteutuksen Canvas -työtilassa. Työskentely verkkoympäristössä sekä itsenäisesti että ryhmässä. Orientaatiotunti toteutuu Zoomissa tai kampuksella riippuen päivän muusta opetuksesta. Opettaja Anne Hiller-Ikonen. Orientaatiotunnilla mukana alumni Ida Paunio-Kylätie.
Orientaatiotunnilla läsnäolovelvollisuus.
Osa.2. Seksuaaliterveyden edistäminen 2 op.
Työskentely verkkoympäristössä ja osallistuminen lähiopetukseen Tikkurilan kampuksella . Opettaja: Anne Suvitie, vierailevat asiantuntijat
Vastuuopettaja:
Anne Hiller-Ikonen (anne.hiller-ikonen@laurea.fi) osa 1. Kouluterveydenhuolto
Anne Suvitie( anne.suvitie@laurea.fi) osa 2.Seksuaaliterveyden edistäminen
Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön (Laurean tutkintosääntö).
Osa 1. KTH verkkokurssi 3 op : Verkkototeutus: blogikirjoitus ja kirjalliset tehtävät. T1--K5. Kirjallisiin tehtäviin ja blogikirjoitukseen on olemassa tarkennetut arviointikriteerit Canvasin KTH -työtilassa.
Osa 2. Hyväksytty/hylätty. Hyväksytty suoritus edellyttää hyväksyttyjä verkkotehtäviä sekä aktiivista osallistumista lähiopetukseen.
Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä:
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuut-ta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytyksi opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä tai tenttejä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. Hylätyn tentin tai muun suorituksen voi uusia kaksi kertaa. Varsinaiseen tenttiin osallistumatta jättäminen lasketaan yhdeksi suorituskerraksi. (Laurean tutkintosääntö.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. [Urkundin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.]
29.08.2022 - 31.12.2022
23.05.2022 - 21.08.2022
20 - 40
Laurea Tikkurila, sote
Anne Hiller-Ikonen, Anne Suvitie
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”
Terveydenhoitajakoulutus (STV2), Laurea Tikkurila
Laurea Tikkurila
4 op
H-5
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.
Seksuaaliterveyden edistäminen: ILO -intercultural learning online
Osa.1. Orintaatiotunti ja kontaktitunnit ilmoitetaan opiskelijan lukujärjestyksessä Pakissa. Verkkotehtävien ajankohdat ilmoitetaan toteutuksen Canvas -työtilassa.
Työtila avautuu ja esitellään orientaatiotunnilla,
Osa 2. Lähiopetus kts. aikataulut PAKKI.
Läsnäolovelvollisuus orientaatiotunnilla.
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Osa.1. 3 op = 81 h Kontaktiopetus 24 h ja työskentely verkossa 57 h
Osa 2. 2op x 27h opiskelijan työtä, josta lähiopetus 16h.
Osa.1.:
• Koulu- ja opiskeluterveydenhoitajan työ ja terveystarkastukset
• Koululaisen ja nuoren sekä perheensä terveyden ja hyvinvoinnin vahvistaminen
• Koululaisen, nuoren ja hänen perheensä huolien varhainen tunnistaminen ja niihin puuttuminen
• Opiskelijan terveyden ja hyvinvoinnin vahvistaminen
• Kouluterveydenhoitaja kouluyhteisön ja -ympäristön terveyden ja turvallisuuden edistäjänä
Osa.2:
•Lapsen ja nuoren seksuaalisuus
•Seksuaalisuuden portaat
•Seksuaalioikeudet
•Seksuaalisuus terveydenhoitajan työssä
•Seksuaalisuus monikulttuurisesti ja monimuotoisesti
•Työkaluja seksuaaliterveyden edistämiseen