•   Sosiaalialan asiakastyön lähtökohdat R0029-3026 14.01.2021-31.05.2021  5 op  (SSG221KA) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija osaa
    - tuntea sosiaalialan arvoja ja eettisiä periaatteita
    - tuntea ihmisen kasvun ja kehityksen lähtökohtia
    - hahmottaa sosiaalialan asiakkuutta ja erilaisia elämäntilanteita

    Vastuuopettaja

    Pirjo Pohjasniemi

    Toteutusmuoto

    20% Lähiopetus, 80% Etäopetus

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Juujärvi, S., Myyry, L. & Pesso, K. 2007. Eettinen herkkyys ammatillisessa toiminnassa. Nurmi, J-E., Ahonen T., Lyytinen, H., Lyytinen, P., Pulkkinen, L. & Ruoppila, I. 2014 tai uudempi. Ihmisen psykologinen kehitys. Sinkkonen, J. 2018. Kiintymyssuhteet elämänkaaressa. Talentia 2017. Arki, arvot ja etiikka. Sosiaalialan ammattihenkilön eettiset ohjeet. https://talentia.e-julkaisu.com/2017/eettiset-ohjeet/docs/Talentia_Etiikkaopas_2017.pdf sekä muu mahdollinen opintojakson tehtävissä määritelty lähdemateriaali.

    Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

    Laurean arviointikriteerit / vaativuustaso I.

    Opetuskieli/-kielet
    • suomi
    Suorituskieli/-kielet
    • suomi
    Ajoitus

    14.01.2021 - 31.05.2021

    Ilmoittautumisaika

    23.11.2020 - 29.11.2020

    Ryhmä(t)
    • SSG221KA
    Paikkoja

    20 - 40

    Yksikkö

    Laurea Otaniemi, sote

    Opettaja(t)

    Anu Nordlund-Knuutila, Pirjo Pohjasniemi

    Koulutus

    Sosionomikoulutus (SSG2), Laurea Otaniemi

    Toimipiste

    Laurea Otaniemi

    T&K osuus

    3 op

    Virtuaaliosuus

    4 op

    Arviointiasteikko

    H-5

    Vaihtoehtoiset suoritustavat

    Hyväksiluku, HOT (hankitun osaamisen tunnustamisen näyttö) ja TOPI (työn opinnollistaminen) Laurean tutkintosäännön 16§ ja LINK-käytänteiden mukaisesti.

    Ohjeet: link.laurea.fi – Opintojen kulku – Opintojen suunnittelu

    Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

    Haastattelutehtävä oppimisympäristön ohjeen mukaisesti.

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    - Viisi opintopistettä (yht. 135 h)