Siirry suoraan sisältöön

Sosiaalialan vaikuttamistyö (5 op)

Toteutuksen tunnus: R0019-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

25.11.2019 - 01.12.2019

Ajoitus

14.01.2020 - 10.04.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Otaniemi, sote

Toimipiste

Laurea Otaniemi

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Sosionomikoulutus (SSG2), Laurea Otaniemi

Opettaja

  • Kaijus Varjonen
  • Elina Kauhanen

Vastuuopettaja

Kaijus Varjonen

Ryhmät

  • SSG219SN
    Sosionomikoulutus, päivätoteutus, S19, Otaniemi

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- tuntee ja osaa soveltaa osallisuuden tuottamisen erilaisia keinoja.
- osaa käyttää erilaisia yhteiskunnallisen vaikuttamisen keinoja.
- osaa toimia osallisuutta vahvistaen yhteistyössä asiakkaiden ja muiden toimijoiden kanssa.

Toteutustapa

optima-toteutus/opiskelijaryhmä, projekti/hanke/TKI

Aika ja paikka

Kevät 2020

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Löytyy Optimasta

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Lähiopetus

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Opintojakso on 5 op ja kokonaan Tki.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Kevät 2020, HUOM! aikataulu voi vielä muuttua
14.1 Orientaatio
20.1 vaikuttaminen sosiaalialalla sekä projektien alustavat ideat
29.1 Poliittinen vaikuttaminen & Hyvinvointiyrittäminen
30.1 Vaikuttamissuunnitelmien esittely
12.2 Vaikuttaminen kansalaistoiminnassa
27.2 Vaikuttamishankkeiden ohjausta
6.3 Hanketyötä ja ohjausta
16.3 Vaikuttamisen toteutuksen esittely
Välissä mahdollisuus saada ohjausta, live tai Skype

Kansainvälisyys toteutuksella

ei

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op.

Sisältö ja sen jaksotus

Katso aikataulu

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- Vaikuttamishankkeen esityksen arvioinnissa kiinnitetään huomiota seuraaviin ulottuvuuksiin:
• Vaikuttamishankkeen suunnittelu, toteutus ja arviointi
• Ryhmän toiminnan ja havaintojen kuvaus ja analyysi
• Havaintojen ja toiminnan teoreettinen tarkastelu, teorian yhdistäminen käytäntöön (huom. opintojakson näkökulma)
• Itserviointi huomioidaan kokonaisarvioinnissa