Siirry suoraan sisältöön

Matkailu- ja tapahtumapalvelut (5 op)

Toteutuksen tunnus: ML00BJ53-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

24.05.2021 - 30.05.2021

Ajoitus

11.10.2021 - 31.12.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Laurea Leppävaara, palvelu

Toimipiste

Laurea Leppävaara

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara

Opettaja

  • Petri Miinalainen
  • Kaija Meriläinen

Vastuuopettaja

Kaija Meriläinen

Ryhmät

  • MLA221KA2
    Palveluliiketoiminnan koulutus, monimuotototeutus, K21, Leppävaara, ryhmä 2

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- muodostaa kokonaiskäsityksen matkailu- ja tapahtumapalveluista
- kuvata toimialan keskeiset käsitteet

Toteutustapa

Verkkototeutus. Läsnäoloa edellytetään verkkotehtävien ja harjoitusten käsittelyjen yhteydessä. Verkkoluennot ja mahdolliset lähiopetuskerrat erikseen ilmoitettavana aikana.

Aika ja paikka

Erillisen aikataulun mukaan.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintojakson päämateriaalina ovat seuraavat teokset:

Matkailututkimuksen avainkäsitteet. 2017. Edelheim & Ilola (toim.) Lapland University Press.

Luku 1 (osa: massaturismi)
Luku 2 (osa: matkailun kokonaisjärjestelmä,
luonto-, kulttuuri-, alkuperäiskansa-, hyvinvointi- ja maaseutumatkailu)
Luku 3 (osa: tapahtumamatkailu)

ja

Human Resource Management for the Event Industry
Lynn Van Der Wagen and Lauren White
Luvut 1 ja 2

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelija osaa
• muodostaa kokonaiskäsityksen matkailu- ja tapahtumapalveluista.
• kuvata toimialan keskeiset käsitteet.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Yksilötehtävät
Verkkotentti
Ryhmätehtävä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa:
• Käyttää keskeisiä/yksittäisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä osoittaa perehtyneensä tietoperustaan.
• Noudattaa sääntöjä ja ohjeita sekä perustella toimintaansa annetuilla ohjeilla.
• Toimia ohjattuna asianmukaisesti.
• Käyttää opittuja tekniikoita ja malleja.
• Ottaa toiminnassaan asiakkaat huomioon.
• Toimia ryhmän jäsenenä.
• Toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa:
• Käyttää systemaattisesti ammattikäsitteitä.
• Perustella, vertailla ja analysoida toimintaansa yleisillä ohjeilla.
• Selviytyä itsenäisesti erilaisissa tehtävissä kulloisessakin toimintaympäristössä.
• Soveltaa monipuolisesti opittuja tekniikoita ja malleja.
• Toimia ammatillisesti asiakastilanteissa.
• Toimia ryhmässä tavoitesuhteisesti.
• Perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa:
• Käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä.
• Perustella toimintaa tutkitun tiedon avulla.
• Toimia itsenäisesti ja aloitteellisesti tavoitteiden suunnassa. Toiminta on usein joustavaa, järjestelmällistä, kehittämispainotteista, luovaa ja aktiivista.
• Valita toimintaan soveltuvia tekniikoita ja malleja ja perustella valintansa.
• Toimia asiakaslähtöisesti ja tilanteenmukaisesti.
• Edistää ryhmän toimintaa.
• Kriittisesti soveltaa ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan.

Lisätiedot

Opintojaksosta ei ole enää toteutuksia. Se on korvattavissa opintojaksoilla ML00BW55 Matkailun perusteet 5 op ja ML00BW56 Tapahtumatuotannon perusteet 5 op.