Siirry suoraan sisältöön

LK Juomavesipullojen etiketin design-kilpailun suunnittelu ja toteutus (15 op)

Toteutuksen tunnus: LK00BK60-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

29.11.2021 - 05.12.2021

Ajoitus

01.01.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

15 op

Virtuaaliosuus

8 op

Toteutustapa

47 % Lähiopetus, 53 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Hyvinkää, liko

Toimipiste

Laurea Hyvinkää

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

7 - 7

Koulutus

  • Liiketalouden koulutusohjelma, Peer to Peer (HLBP), Laurea Hyvinkää
  • Liiketalouden koulutusohjelma (HLB), Laurea Hyvinkää
  • Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää

Opettaja

  • Katriina Reponen

Vastuuopettaja

Katriina Reponen

Ryhmät

  • HLBV21SN
    Liiketalouden ydinosaamisen P2P-projektit

Toteutustapa

Hyvinkään Kampus /Teams tapaamiset.

Projekti alkaa 10.1.2022 (Huomaa, että toimeksiantajan aikatauluista johtuen, breeffi pidetään TIISTAINA 18.1.2022


Projekti suoritetaan yhteistyössä Hyvinkään Seurakunnan kanssa, joka on myös Laurean avainkumppani.

Designkilpailu, jonka opiskelijat järjestävät. Kilpailussa suunnitellaan siis etiketti vesipulloon jota jaetaan kesän festareilla.




Projektin sisältö:
Projektin aikana opiskelijat järjestävät kaikille avoimen design kilpailun jossa osallistujien tavoitteena on luoda vesipullo etiketti kesän festivaaleilla jaettaviin vesipulloihin. Etiketin sanoma aiempina vuosina ollut esim: ”elävää vettä”.

Kilpailun järjestämisen lisäksi opiskelijat kilpailuttavat vesipullot niin, että asiakkaalla on n. 3 000 vesipulloa "voittaja etiketillä" Toukokuussa 2022.

Opiskelijat keskittyvät Projektin alussa hyvän ja yksityiskohtaisen projektisuunnitelman tekemiseen, jossa on mahdollisimman yksityiskohtaisesti kaikki oleelliset deadlinet /vastuuhenkilöt merkattuna.
Opiskelijat perehtyvät sosiaaliseen markkinointiin verkkokurssiin projektin alussa (kaikki opiskelijat), jonka pohjalta tehdään yhdessä SoMe suunnitelman Desing kilpailun omille ja Hyvinkään seurakunnan SoMe kanaville. SoMe vastaava toteuttaa ko. suunnitelmaa.
Markkinointisuunnitelma: Opiskelijat yhdessä pitävät brainstrom päivän, jonka aikana mietitään markkinointisuunnitemaa laajemmin. Esim. Hyvinkään seurakunnan lehteen tehtävät artikkelit, voittaja haastattelu jne.
Tammi/ Helmikuun puoliväli: Design kilpailun omien SoMe kanavien ja nettisivujen tekeminen ja suunniteltujen markkinointi toimenpiteiden toteuttaminen ennen 14.2.2022, jolloin kilpailu alkaa.

Opiskelijat tulevat miettimään kilpailun kohderyhmät ja kohdistamaan markkinoinnin heille.
Yhteistyökumppani ja palkinto (idea): Yhteistyökumppaniksi pyritään saamaan design alan oppilaitos, joka voisi tarjota voittajalle ilmaisen design kurssin, opintopisteitä tai sisäänpääsyn koulun opiskelijaksi, riippuen voittajan tarpeista. Tämän tavoitteen toteutuminen vaatii opiskelijoilta aktiivisuutta ja myyntityötaitoja. Tiimi miettii myös muita vaihtoehtoja palkinnoksi.

Kilpailu webinaarin järjestäminen Helmikuun lopulla: Kilpailuun osallistuville järjestetään webinaari, jossa osallistujilla on mahdollisuus kysyä tarkentavia kysymyksiä kilpailuun liittyen. Webinaarin muu sisältö suunnitellaan yhdessä toimeksiantajan kanssa.

Projektin aikana opiskelijat Benchmarkkaavat vesipullo yritykset ja tekevät tilauksen yhdessä toimeksiantajan kanssa niin, että voittava etiketti tulee pullon kylkeen. Pullojen tilaus ja toimitus sekä etiketin lähettäminen vesipullo yritykselle ovat kaikki opiskelijoiden tehtäviä.

Voittajan haastattelu Seurakunnan lehteen: voittajien julkistamiseen ja esim. Blogikirjoituksen voi tehdä haastattelun muodossa, jossa voittajaa haastatellaan. Blogia voidaan käyttää myös Hyvinkään seurakunnan omalla nettisivulla / some kanavissa.

Koko kilpailun eräs tavoite on myös kohentaa Hyvinkään Seurakunnan mainetta nuorten silmissä. Koko Projektin aikana opiskelijat voivat luovasti edistää tätä tavoitetta jakaen toisinaan myös esim. Hyvinkään seurakunnan nuorisotoiminnasta SoMe kanavilla.

Ohjausajoista ja viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti. Projekti sopii myös monimuoto opiskelijoille, joskin vaatii aktiivista läsnäoloa ohjauspäivinä (maanantaisin/ huom Breeffi 18.1.2022 TIISTAINA)

Alustava aikataulu:

10.1.2022 Prebriiffi

18.1.2022 Briiffi

18-28.1.2022 Opiskelijat tekevät projektisuunnitelman ja SoMe kanavat / opiskelijat miettivät palkintoa/ Kysyy mahdollista yhteistyötä Design koulun kanssa (Palkintona opiskelupaikka design koulusta/ Opintopisteitä/ Design kurssi/ Mitä muita ideoita palkinnoksi?) / Twix nettisivut
Opiskelijat katsovat yhdessä SCRM ? mietitään Some strategia & Some kalenteri

28.1.2022 mennessä: Facebook, Instagram, Tiktok auki / Saadaanko Influencer mukaan ja millä ehdoilla?
Videon kuvaus Tammikuun viimeisellä viikolla (Tikkurilan Laurean studiolla)

4.2.2022 Video valmis (Kuka puhuu: Onko opiskelija vai ev lut edustaja) Email opettajille yhteistyökouluille.

11.2.2022 Teaserit SoMeen tänne (”Coming soon”) / Tunnarit Ev lut omiin somekanaviin / Teaserit tänne myös

14.2.2022 Etiketti kisa alkaa! / Julkaistaan nettisivut (nettisivut valmiina) Tällä viikolla myös opiskelijat markkinoivat kisaa: Kisa auki "käy katsomassa nettisivut" mahdollinen posterin lähetys yhteistyökouluille.

2.3.2022 Info / Q & A webinaari Kaikki osallistujat ja kisasta kiinnostuneet mahdollisuus tulla kysymään täydentäviä kysymyksiä toimeksiantajalta ja opiskelijoilta. (Kellonaika sovitaan erikseen).

31.3.2022 mennessä vesipullot kilpailutettu ja tilattu valmiina. (KPL määrä Toimeksiantajalta)

31.3.2022 Kisa loppuu 23:59

20.4.2022 (Alustavasti) Toimeksiantaja vallinnut voittaja etiketin.

20.4-6.5.2022 Opiskelijat ilmoittavat voittajalle, palkinto jaetaan, voittajasta mainitaan somekanavissa ja Hyvinkään seurakunnan omissa julkaisuissa.


Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, opiskelija voi hakea jälki-ilmoittautumisessa niihin projekteihin ja opintojaksoihin, joissa on vielä tilaa.

Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

10.1.2022 Prebriiffi
18.1.2022 Briiffi

Katso muut alustavat päivämäärät /aikataulu projektin kuvauksesta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa

Sisältö ja sen jaksotus

Kts Projektin kuvaus

Lisätietoja opiskelijoille

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”Opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa.

Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. ”


Opintototeutuksen laatua on arvioitu ja raportti itsearvioinnista löytyy Pakista.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä

RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
- hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla
- toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
- suunnitella ja arvioida toimintaansa turvallisuus ja/tai eettiset näkökulmat huomioiden

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- havaita turvallisuuteen liittyviä riskejä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä

Opiskelijan tulee tarvittaessa ”täydentää projektin osaamistavoitteista puuttuvaa osaamista, kunnes osaaminen voidaan arvioida hyväksytyllä tasolla. ” (Laurean tutkintosääntö.)

Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei muuta ole ohjeistettu. Urkundin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.