LK Yhdistyksen tunnettuuden lisääminen digitaalisen markkinoinnin keinoin (15 op)
Toteutuksen tunnus: LK00BK51-3007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
29.11.2021 - 05.12.2021
Ajoitus
01.01.2022 - 18.05.2022
Opintopistemäärä
15 op
Virtuaaliosuus
8 op
TKI-osuus
15 op
Toteutustapa
47 % Lähiopetus, 53 % Etäopetus
Yksikkö
Laurea Hyvinkää, liko
Toimipiste
Laurea Hyvinkää
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
7 - 7
Koulutus
- Liiketalouden koulutusohjelma, Peer to Peer (HLBP), Laurea Hyvinkää
- Liiketalouden koulutusohjelma (HLB), Laurea Hyvinkää
- Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää
Opettaja
- Mervi Talonen
Vastuuopettaja
Mervi Talonen
Ryhmät
-
HLBV21SNLiiketalouden ydinosaamisen P2P-projektit
Toteutustapa
Projektin tavoitteena on Hyvinkään Akateemiset Naiset ry:n tunnettuuden ja näkyvyyden lisääminen, imagon vahvistaminen sekä jäsenmäärän kasvattaminen digitaalisen markkininoinnin keinoin. Projektissa toteutetaan somekampanja ja osallistutaan tapahtumasuunnitteluun.
Projektitiimi kiteyttää ja kirkastaa yhdistyksen tarinan viestiksi, joka toimii kantavana teemana ja pohjatyönä kaikella markkinoille. Ymmärretään yhdistyksen arvoja, vahvuuksia, brändin persoonaa, kohderyhmää ja tavoitteita, pohditaan viestinnän ilmettä ja sävyä.
Projektissa toteutetaan yhdistyksen viestintäsuunnitelma, joka on reagointikykyinen ja tavoitteellinen.
• Mitkä ovat yhdistyksen viestinnän tavoitteet?
• Mikä on yhdistyksen tarina?
• Milloin viestitään?
• Miten viestitään? Mitä kanavia käytetään?
• Minkälaista viestintäosaamista yhdistyksestä löytyy?
• Kuka vastaa viestinnästä?
• Miten viestinnän onnistumista arvioidaan?
• Miten jäsenet haluavat saada tietoa yhdistyksen toiminnasta?
• Miten muut yhdistykset ja toimijat viestivät? Mitä siitä voi oppia?
• Kuka on yhdistyksen kasvot – kuka meitä edustaa?
• Mitä materiaaleja on käytettävissä viestinnän tueksi?
• Miltä yhdistys näyttää, kuulostaa, tuoksuu, maistuu?
Projekti sopii opiskelijoille, jotka ovat kiiinnostuneita non-profit organisaation tunnettuuden kasvattamisesta digimarkkinoinnin keinoin, brändityöstä, visuaalisesta viestinnästä, tapahtumasuunnittelusta, tiedottamisesta, verkkokirjoittamisesta, valokuvaamisesta ja videoiden tekemisestä.
Hyvinkään Akateemiset Naiset ry tekee työtä koulutuksen ja työelämän tasa-arvon edistämiseksi. Projektista tiedotetaan yhdistyksen katto-organisaatiolle Suomen Akateemisten Naisten liitolle, SANL.
Projekti toteutetaan P2P-opiskelijaprojektina yhteistyökumppanin kanssa. Projektin briiffin eli toimeksiannon jälkeen tiimi työstää projektisuunnitelman, jonka esittelee yhteistyökumppanille, ja kun suunnitelma on hyväksytty tehdään projektisopimus ja aloitetaan työskentely.
Projektista voi saada osaamista ja opintopisteitä myös muihin moduuleihin.
Projektitiimin ohjaustapaaminen on keskiviikkoisin klo 10-11. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektin alkaessa.
Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, opiskelija voi hakea jälki-ilmoittautumisessa niihin projekteihin ja opintojaksoihin, joissa on vielä tilaa.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Projektin toimeksiantaja:
Hyvinkään Akateemiset Naiset ry
Puheenjohtaja Teija Punkki
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Projektia ohjataan viikoittain keskiviikkoisin klo 10-11.
Opiskelijana voit vertailla Lukkarikoneessa ohjausaikoja ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin. Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.
Ohjaaja lähettää projektiin hyväksytyille briiffikutsun vielä erikseen noin viikkoa ennen aloitusibriiffiä.
Lisäksi projektitiimi sopii aloitusbriiffin jälkeen oman ajankohdan projektin työstämiseksi.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa: tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa. Lisäksi viikoittainen ohjaustapaaminen.
Lisätietoja opiskelijoille
Opinto on vaatimuksiltaan AMK-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”Opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa.
Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. ”
Opintototeutuksen laatua on arvioitu ja raportti itsearvioinnista löytyy projektin tästä osoitteesta: https://laureauas-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/ninvila_laurea_fi/Ee0mCS43jIVJkXeukZOExuIBVDaRW_FvSEEH7qwQ951rBw?e=AplXei
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osaamisen arviointi kohdistuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella (Laurean tutkintosääntö).
Projektin arvioinnissa noudatetaan Laurean arviointikriteereiden vaatimustasoa I. Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Arviointikriteerit löytyvät myös opiskelijaintrasta > Opintosuoritukset ja arviointi > Arviointi.
Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason I mukaisia kriteereitä:
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä
- vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja tilanteita selittäessään
- koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
- raportoida sovitulla tavalla
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja -tilanteita selittäessään
- etsiä tietoa eri tietolähteistä
- raportoida
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
- ennakoida ohjaustarpeitaan
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
- osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
- hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla
- toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
- suunnitella ja arvioida toimintaansa turvallisuus ja/tai eettiset näkökulmat huomioiden
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- havaita turvallisuuteen liittyviä riskejä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä
Opiskelijan tulee tarvittaessa ”täydentää projektin osaamistavoitteista puuttuvaa osaamista, kunnes osaaminen voidaan arvioida hyväksytyllä tasolla. ” (Laurean tutkintosääntö.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei muuta ole ohjeistettu. Urkundin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.