Siirry suoraan sisältöön

LK-projekti: Laskentatoimen projekti (P2P-muotoinen toteutus) (15 op)

Toteutuksen tunnus: LK00BK48-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

24.05.2021 - 30.05.2021

Ajoitus

24.08.2021 - 14.12.2021

Opintopistemäärä

15 op

Virtuaaliosuus

8 op

TKI-osuus

10 op

Toteutustapa

47 % Lähiopetus, 53 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Hyvinkää, liko

Toimipiste

Laurea Hyvinkää

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

7 - 7

Koulutus

  • Liiketalouden koulutusohjelma, Peer to Peer (HLBP), Laurea Hyvinkää
  • Liiketalouden koulutusohjelma (HLB), Laurea Hyvinkää
  • Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää

Opettaja

  • Tarja Hartikainen

Vastuuopettaja

Tarja Hartikainen

Ryhmät

  • HLBV21SN
    Liiketalouden ydinosaamisen P2P-projektit

Toteutustapa

Projekti tehdään P2P-opiskelijaprojektina yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa. Toimeksiantojen mukaisesti opintoihin sisältyy esimerkiksi juokseva kirjanpito, arvonlisäverotus, laskutus, palkanlaskenta, tilinpäätöksen tai välitilinpäätöksen laatiminen, veroilmoitus sekä taloushallinnon tietojärjestelmän käyttäminen. Projektin tietoperustan opiskelua tuetaan videoin ja harjoituksin Canvasissa. Projekti sopii myös monimuoto-opiskelijoille, joilla on mahdollista työskennellä tiimin kanssa tiistaipäivät. Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, voimme sijoittaa opiskelijan toisiin, samaa moduuliosaamista tuottaviin opintoihin. Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Canvas työtila avautuu 23.8.ja tällöin voit halutessasi aloittaa sen avulla opinnot vaikka heti keventääksesi tulevaa työmäärää. Pre-briiffistä ja varsinaisesta briefistä lähetetään vielä erillinen kutsu. Ohjaajatapaamiset aina tiistaisin klo 10 alkaen tilassa 223. Ohjaustapaamisen kesto riippuu ohjaustarpeesta.Tiistai siis olisi varattava tiimin yhteiseksi työskentelypäiväksi. Muu työskentely on itsenäistä aikaan ja paikkaan sitomatonta opiskelua tai tiimin yhdessä sopimaa työskentelyä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Tomperi: Käytännön kirjanpito. Mielellään mahdollisimman uusi painos.Kirjasta on myös verkkoversio https://sfx.nelliportaali.fi/nelli01b?url_ver=Z39.88-2004&ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&rfr_id=info:sid/sfxit.com:opac_856&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&sfx.ignore_date_threshold=1&rft.object_id=11330000000001424&svc_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:sch_svc&

Verkkomateriaali Canvasin oppimisalustalla. Projektimateriaali OneNotessa, jonne myös pääsy vasta opintoihin hyväksymisen jälkeen. Projektin aihepiiriin tarvittava muu lähdeaineisto, joka valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen näyttö (HOT). Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija esimerkiksi opettajatuutorikeskustelun yhteydessä. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan
nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projekti toteutetaan yhteistyössä toimeksiantajan kanssa.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Ohjaustapaamiset näkyvät Lukkarikoneessa ja projektiin hyväksynnän jälkeen Outlook-kalenterissa.

Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelijana voit vertailla Lukkaurikoneessa ohjausaikoja ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin. Tiistaipäivät tulisi varata tähän projektiin ja työskentelyyn fyysisesti yhdessä tiimin kanssa,

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Canvasin materiaali ja tehtävät 5 op * 27 h = 135 h
Projektityöskentely 10 op * 27 h = 270 h
Projektin työaika jakautuu niin, että opiskelija käyttää tiimityöskentelyyn n. 8 h viikossa ja lopu aika opinnoista jakautuu itsenäiseen ja tiimin kanssa sovittuun työskentelyyn.

Sisältö ja sen jaksotus

Toimeksiantojen mukaisesti opintoihin sisältyy esimerkiksi juokseva kirjanpito, arvonlisäverotus, laskutus, palkanlaskenta, tilinpäätöksen tai välitilinpäätöksen laatiminen, veroilmoitus sekä taloushallinnon tietojärjestelmän käyttäminen. ERP-ohjelmistona Nova Pro. Toimeksiantajina mm. yksityinen elinkeinonharjoittaja ja yhdistys.

Lisätietoja opiskelijoille

Projektipäivä on tiistai.Tiimin yhteiseen työskentelyyn tulee varata koko päivä.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.

Päiväopetuksen laatukriteerit täyttyvät alla olevan raportin mukaisesti:
https://laureauas-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/tarhart_laurea_fi/EQe5J9jp_mhFmkGBa7dQik0BZDzsD1eRWjWmMH9ghCSK9Q?e=m7hc26

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Laurean arviointikehikon mukaisesti (Taso 1).

Projektin arviointi perustuu opetussuunnitelman tavoitekuvaukseen ja Laurean arviointikehikon vaatimustason 1 kriteeristöön, jonka sisältöä kuvataan alempana. Kriteeristön mukaan arvosanaa ei lasketa keskiarvona, vaan esimerkiksi arvosanan 4 saadakseen opintosuoritusten on oltava vähintään tasolla 4 kaikkien kolmen arviointiteeman osalta. Tässä projektissa paino on ammatillisen tietoperustan hallinnassa. Arviointiperusteita tarkennetaan ja käydään läpi yhdessä opintojen alkupuolella ja ne löytyvät myös projektin OneNotesta välilehdeltä arviointi.

Opiskelijan tulee tutkimussäännön mukaisesti tarvittaessa täydentää projektiin liittyviä tehtäviä tai suorituksia kunnes projekti on hyväksytysti suoritettu.

Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki oppimisalustalla olevat teoriaan pohjautuvat tehtävät ja tietoperusta tehdään yksilötyönä. Tietoperusta lähetetään Urkund-tarkastukseen.

Hylätty (0)

Taso 1 (H) jää täyttymättä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja -tilanteita selittäessään
- etsiä tietoa eri tietolähteistä
- raportoida

AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä

RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- havaita turvallisuuteen liittyviä riskejä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja tilanteita selittäessään
- koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
- raportoida sovitulla tavalla

AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
- osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä

RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- havaita turvallisuuteen liittyviä riskejä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
Englanniksi

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä
- vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti

AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
- ennakoida ohjaustarpeitaan

RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
- hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla
- toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
- suunnitella ja arvioida toimintaansa turvallisuus ja/tai eettiset näkökulmat huomioiden
Englanniksi