•   LK Liiketoiminta- ja yrittäjyysosaamisen kehittäminen -projekti / mummodisko.fi LK00BK46-3007 01.01.2022-31.07.2022  15 op  (HLBV21SN) +-
    Vastuuopettaja

    Katriina Reponen

    Toteutusmuoto

    54% Lähiopetus, 46% Etäopetus

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

    Toteutustapa

    Hyvinkään Kampus /Teams tapaamiset mahdollisia.

    Projekti alkaa 10.1.2022

    Projektin sisältö:


    Ohjausajoista ja viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti. Projekti ei sovi monimuoto opsikelijoille, sillä Huhtikuussa järjestettävä Mummodisko tapahtuma vaatii aktiivista osallistumista, työpanosta myös ohjauspäivien ulkopuolella ja fyysistä läsnäoloa.

    Mummodisko pähkinänkuoressa:
    www.mummodisko.fi
    Youtube kanava: mummodisko

    Opiskelijat suunnittelevat mummodisko tapahtuman Hyvinkäälle yhdessä Hyvinkään kaupungin kulttuuri- ja hyvinvointi palveluiden kanssa. Tapahtumasta tehdään mainosvideo ja itse tapahtuma päivästä tehdään video, jonka nimi on: Mummodisko Myday video.

    Opiskelijoilta ei vaadita videoeditointi taitoja, joskin ne ovat varmasti hyödyksi tässä projektissa.

    Alustava Aikataulu ja toimeksiannon osa-alueita:
    23.11.2021 Project Pitch Day
    10.1.2022 Prebriiffi
    17.1.2022 Briiffi
    18-28.1.2022 Opiskelijat tekevät projektisuunnitelman ja SoMe kanavat: Coming soon- teaserit & kaksi ensimmäistä SoMe postausta (Opiskelijat katsovat yhdessä SCRM verkkokurssin mietitään Some strategia & Some kalenteri yhdessä, SoMe vastaava viimeistelee ja toteuttaa)

    Mummodisko sometilien tunnukset – opiskelijat tekevät postauksia Mummodisko Hyvinkää tiimoilta:
    Facebook
    Instagram (Yksi idea: Instalive Tuija Piepposen kanssa)
    TikTok
    Influencerit Mummodisko kontakeista (Mukaan pyydetään ainakin Aira Samulinia Johanna Luukkonen (Kaupungin johtaja)
    Yhteistyökumppanit: Hyvinkään seudun muistiyhdistys, Hyvinkään kaupungin kulttuuri- ja vapaa-aika palvelut

    Mummodisko.fi --> Tänne 2 kpl blogia ja muuta sisältöä

    7.2. Brainstormaus mummodisko päivän ja videon käsikirjoituksen suhteen, Toimeksiantaja fasilitoi…
    11.2.2022 Alustavan mainosvideon tekeminen (tehdään Helmikuun aikana)
    14.2.2022 Myday tapahtuma päivän suunnittelu:
    Työnkuvat vapaaehtoistyöntekijöiden/ opiskelijoiden puitteissa:
    - Bailaaja= kohtaa ihmisiä, innostaa ja kannustaa
    - Paitamyyjät, JV:t nimetty järjestyksen valvoja *2kpl
    - Liikenteen ohjaajat
    - Tekniikka löytyy omasta takaa
    - Äänentoistot sound Check aikataulut
    - Tilaan panostaminen, jotta puitteet olisivat autenttiset disko puitteet
    - Aikatauluttaminen
    - Outi Ruso: Pitääkö tehdä ilmoitus poliisille, pelastuslaitokselle, Kaupungille?
    - EA vastaava
    - Oma pelastussuunnitelma

    Opiskelijat laskevat ja suunnittelevat kuinka monta ja mistä saadaan vapaaehtoistyöntekijät mukaan tapahtumaan.

    Helmi-maaliskuu: Aktiivista markkinointia
    20.3.TAI 20.4.2022 MyDay tapahtumapäivä /Sen kuvaus

    23.3. Alustavat tavoitteet:
    Onnistunut markkinointi Hyvinkään Mummodisko tapahtumaan ja MyDay videon kuvaus ko päivästä.
    Hyvinkää lehteen 2 artikkelia, Videoita voi hyödyntää Hyvinkään markkinoinnissa

    Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, opiskelija voi hakea jälki-ilmoittautumisessa niihin projekteihin ja opintojaksoihin, joissa on vielä tilaa.

    Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

    Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

    Osaamisen arviointi kohdistuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella (Laurean tutkintosääntö).

    Projektin arvioinnissa noudatetaan Laurean arviointikriteereiden vaatimustasoa I. Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Arviointikriteerit löytyvät myös opiskelijaintrasta > Opintosuoritukset ja arviointi > Arviointi.


    Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason I mukaisia kriteereitä:

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI

    Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
    - käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä
    - vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa
    - raportoida ja viestiä ammattimaisesti

    Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
    - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja tilanteita selittäessään
    - koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
    - raportoida sovitulla tavalla

    Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
    - käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja -tilanteita selittäessään
    - etsiä tietoa eri tietolähteistä
    - raportoida

    AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN

    Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
    - toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
    - ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
    - ennakoida ohjaustarpeitaan

    Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
    - toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
    - toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
    - osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä

    Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
    - toimia ryhmän jäsenenä
    - suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
    - toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
    - noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä

    RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS

    Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
    - edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
    - hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla
    - toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
    - suunnitella ja arvioida toimintaansa turvallisuus ja/tai eettiset näkökulmat huomioiden

    Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
    - toimia tavoitteellisesti ryhmässä
    - suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
    - havaita turvallisuuteen liittyviä riskejä
    - perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti

    Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
    - toimia ryhmän jäsenenä
    - suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
    - toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
    - noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä

    Opiskelijan tulee tarvittaessa ”täydentää projektin osaamistavoitteista puuttuvaa osaamista, kunnes osaaminen voidaan arvioida hyväksytyllä tasolla. ” (Laurean tutkintosääntö.)

    Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei muuta ole ohjeistettu. Urkundin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.

    Opetuskieli/-kielet
    • suomi
    Suorituskieli/-kielet
    • suomi
    Ajoitus

    01.01.2022 - 31.07.2022

    Ilmoittautumisaika

    29.11.2021 - 05.12.2021

    Ryhmä(t)
    • HLBV21SN
    Paikkoja

    7 - 7

    Yksikkö

    Laurea Hyvinkää, liko

    Opettaja(t)

    Katriina Reponen

    Lisätietoja opiskelijoille

    Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

    Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”Opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa.

    Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. ”


    Opintototeutuksen laatua on arvioitu ja raportti itsearvioinnista löytyy Pakista.

    Koulutus

    Liiketalouden koulutusohjelma, Peer to Peer (HLBP), Laurea Hyvinkää, Liiketalouden koulutusohjelma (HLB), Laurea Hyvinkää, Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää

    Toimipiste

    Laurea Hyvinkää

    T&K osuus

    10 op

    Virtuaaliosuus

    7 op

    Vaihtoehtoiset suoritustavat

    Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

    Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

    Projektin toimeksiantaja: www.mummodisko.fi /Hyvinkään kaupungin kulttuuri- ja vapaa-ajan yksikkö

    Toteutuksen tärkeät päivät

    10.1.2022 PreBriiffi
    17.1.2022 Briiffi

    Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelijana voit vertailla Lukkarikoneessa ohjausaikoja ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin. Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa

    Huhtikuussa järjestettävä Mummodisko ja Myday videon kuvaus kuormittavat opiskelijaa myös ohjausajan ulkopuolella noin pari viikkoa ennen & jälkeen tapahtuman. Työtunteja kasaantuu siis Huhtikuulle tn. enemmän kuin muille kuukausille.

    Sisältö ja sen jaksotus

    Kts Projektin kuvaus