Siirry suoraan sisältöön

LK Liiketoiminta- ja yrittäjyysosaamisen kehittäminen -projekti / mummodisko.fi (15 op)

Toteutuksen tunnus: LK00BK46-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

29.11.2021 - 05.12.2021

Ajoitus

01.01.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

15 op

Virtuaaliosuus

7 op

TKI-osuus

10 op

Toteutustapa

54 % Lähiopetus, 46 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Hyvinkää, liko

Toimipiste

Laurea Hyvinkää

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

7 - 7

Koulutus

  • Liiketalouden koulutusohjelma, Peer to Peer (HLBP), Laurea Hyvinkää
  • Liiketalouden koulutusohjelma (HLB), Laurea Hyvinkää
  • Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää

Opettaja

  • Katriina Reponen

Vastuuopettaja

Katriina Reponen

Ryhmät

  • HLBV21SN
    Liiketalouden ydinosaamisen P2P-projektit

Toteutustapa

Hyvinkään Kampus /Teams tapaamiset mahdollisia.

Projekti alkaa 10.1.2022

Projektin sisältö:


Ohjausajoista ja viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti. Projekti ei sovi monimuoto opsikelijoille, sillä Huhtikuussa järjestettävä Mummodisko tapahtuma vaatii aktiivista osallistumista, työpanosta myös ohjauspäivien ulkopuolella ja fyysistä läsnäoloa.

Mummodisko pähkinänkuoressa:
www.mummodisko.fi
Youtube kanava: mummodisko

Opiskelijat suunnittelevat mummodisko tapahtuman Hyvinkäälle yhdessä Hyvinkään kaupungin kulttuuri- ja hyvinvointi palveluiden kanssa. Tapahtumasta tehdään mainosvideo ja itse tapahtuma päivästä tehdään video, jonka nimi on: Mummodisko Myday video.

Opiskelijoilta ei vaadita videoeditointi taitoja, joskin ne ovat varmasti hyödyksi tässä projektissa.

Alustava Aikataulu ja toimeksiannon osa-alueita:
23.11.2021 Project Pitch Day
10.1.2022 Prebriiffi
17.1.2022 Briiffi
18-28.1.2022 Opiskelijat tekevät projektisuunnitelman ja SoMe kanavat: Coming soon- teaserit & kaksi ensimmäistä SoMe postausta (Opiskelijat katsovat yhdessä SCRM verkkokurssin mietitään Some strategia & Some kalenteri yhdessä, SoMe vastaava viimeistelee ja toteuttaa)

Mummodisko sometilien tunnukset – opiskelijat tekevät postauksia Mummodisko Hyvinkää tiimoilta:
Facebook
Instagram (Yksi idea: Instalive Tuija Piepposen kanssa)
TikTok
Influencerit Mummodisko kontakeista (Mukaan pyydetään ainakin Aira Samulinia Johanna Luukkonen (Kaupungin johtaja)
Yhteistyökumppanit: Hyvinkään seudun muistiyhdistys, Hyvinkään kaupungin kulttuuri- ja vapaa-aika palvelut

Mummodisko.fi --> Tänne 2 kpl blogia ja muuta sisältöä

7.2. Brainstormaus mummodisko päivän ja videon käsikirjoituksen suhteen, Toimeksiantaja fasilitoi…
11.2.2022 Alustavan mainosvideon tekeminen (tehdään Helmikuun aikana)
14.2.2022 Myday tapahtuma päivän suunnittelu:
Työnkuvat vapaaehtoistyöntekijöiden/ opiskelijoiden puitteissa:
- Bailaaja= kohtaa ihmisiä, innostaa ja kannustaa
- Paitamyyjät, JV:t nimetty järjestyksen valvoja *2kpl
- Liikenteen ohjaajat
- Tekniikka löytyy omasta takaa
- Äänentoistot sound Check aikataulut
- Tilaan panostaminen, jotta puitteet olisivat autenttiset disko puitteet
- Aikatauluttaminen
- Outi Ruso: Pitääkö tehdä ilmoitus poliisille, pelastuslaitokselle, Kaupungille?
- EA vastaava
- Oma pelastussuunnitelma

Opiskelijat laskevat ja suunnittelevat kuinka monta ja mistä saadaan vapaaehtoistyöntekijät mukaan tapahtumaan.

Helmi-maaliskuu: Aktiivista markkinointia
20.3.TAI 20.4.2022 MyDay tapahtumapäivä /Sen kuvaus

23.3. Alustavat tavoitteet:
Onnistunut markkinointi Hyvinkään Mummodisko tapahtumaan ja MyDay videon kuvaus ko päivästä.
Hyvinkää lehteen 2 artikkelia, Videoita voi hyödyntää Hyvinkään markkinoinnissa

Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, opiskelija voi hakea jälki-ilmoittautumisessa niihin projekteihin ja opintojaksoihin, joissa on vielä tilaa.

Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektin toimeksiantaja: www.mummodisko.fi /Hyvinkään kaupungin kulttuuri- ja vapaa-ajan yksikkö

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

10.1.2022 PreBriiffi
17.1.2022 Briiffi

Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelijana voit vertailla Lukkarikoneessa ohjausaikoja ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin. Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa

Huhtikuussa järjestettävä Mummodisko ja Myday videon kuvaus kuormittavat opiskelijaa myös ohjausajan ulkopuolella noin pari viikkoa ennen & jälkeen tapahtuman. Työtunteja kasaantuu siis Huhtikuulle tn. enemmän kuin muille kuukausille.

Sisältö ja sen jaksotus

Kts Projektin kuvaus

Lisätietoja opiskelijoille

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”Opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa.

Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. ”


Opintototeutuksen laatua on arvioitu ja raportti itsearvioinnista löytyy Pakista.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen arviointi kohdistuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella (Laurean tutkintosääntö).

Projektin arvioinnissa noudatetaan Laurean arviointikriteereiden vaatimustasoa I. Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Arviointikriteerit löytyvät myös opiskelijaintrasta > Opintosuoritukset ja arviointi > Arviointi.


Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason I mukaisia kriteereitä:

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä
- vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja tilanteita selittäessään
- koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
- raportoida sovitulla tavalla

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja -tilanteita selittäessään
- etsiä tietoa eri tietolähteistä
- raportoida

AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
- ennakoida ohjaustarpeitaan

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
- osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä

RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
- hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla
- toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
- suunnitella ja arvioida toimintaansa turvallisuus ja/tai eettiset näkökulmat huomioiden

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- havaita turvallisuuteen liittyviä riskejä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä

Opiskelijan tulee tarvittaessa ”täydentää projektin osaamistavoitteista puuttuvaa osaamista, kunnes osaaminen voidaan arvioida hyväksytyllä tasolla. ” (Laurean tutkintosääntö.)

Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei muuta ole ohjeistettu. Urkundin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.