Siirry suoraan sisältöön

LK-projekti: Yhteisöllinen pelaaminen ja striimaaminen aloittavan peliyrityksen markkinointikanavina (15 op)

Toteutuksen tunnus: LK00BJ89-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

26.11.2018 - 02.12.2018

Ajoitus

07.01.2019 - 31.05.2019

Opintopistemäärä

15 op

Virtuaaliosuus

8 op

TKI-osuus

15 op

Toteutustapa

47 % Lähiopetus, 53 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Hyvinkää, liko

Toimipiste

Laurea Hyvinkää

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

5 - 5

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen

Opettaja

  • Heikki Seppälä
  • Annemari Kuhmonen

Vastuuopettaja

Annemari Kuhmonen

Ryhmät

  • HLBV18SN
    Liiketalouden ydinosaamisen P2P-projektit

Toteutustapa

Toteutustapa: Projekti suoritetaan P2P-opiskelijaprojektina yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa.
Toimeksiantaja: Laurea
Projektin sisältö: Oletko kiinnostunut alati muuttuvasta pelialasta? Oletko aktiivinen pelaaja tai pelien seuraaja? Onko striimaus sinulle tuttua? Entäpä Twitch tai tubettaminen? Oletko kiinnostunut luomaan aloitteleville peliyrityksille uudenlaisia keinoja löytää kohderyhmänsä?
Peliala on murroksessa ja kilpailu asiakkaista on kovempaa, joka pakottaa pelitalot löytämään uusia keinoja erottua massasta. Striimaaminen ja yhteisöllinen pelaaminen ovat tulleet yhä tärkeämmiksi kanaviksi pelitalojen tuotteiden näkyvyyden lisäämiseksi, perinteisen markkinoinnin tilalle.
Osaamisen pelimerkit-projekti hakee sosiaalisia, innokkaita, luovia ja uusia asioita nopeasti omaksuvia opiskelijoita, jotka ovat kiinnostuneita oppimaan peliteollisuuden toiminnasta, ansaintamenetelmistä sekä yhteisöllisen pelaamisen hyödyntämisestä markkinointikanavana. Toimisit osana pelitiimiä, jossa pääsisit mm. miettimään miten striimausyhteisö voitaisiin ottaa paremmin huomioon jo peliä kehitettäessä sekä rakentamaan tiiviimpiä verkostoja striimaajien ja pelintekijöiden välille. Tärkeimpänä ominaisuutena sinulla tulee olla kiinnostusta peleihin ja oikea asenne! Hae mukaan pelien mahtavaan maailmaan ja ole osana miettimässä pelialan tulevaisuuden toimintamalleja!
Projektista voi saada opintopisteitä ja osaamista myös moduuleihin LY, PJ, AM.
Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, voimme sijoittaa opiskelijan toiseen, samaa moduuliosaamista tuottavaan projektiin.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Aika ja paikka

Briiffiaika: Maanantai 14.1.2019 kello 10:00 - 11:00
Briiffin paikka: 1-8
Ohjausaika: Viikoittainen ohjausaika maanantaisin kello 10:00 - 11:00
Ohjaajat lähettävät briiffikutsun/kalenterikutsun vielä erikseen n. viikkoa ennen projektibriiffiä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Voit perehtyä etukäteen arviointidokumentteihin MS Project Onlinen kohdasssa "Yhteiset asiakirjat".